Hopp och lek!

Ja, nu är vi inga små, rara, stillsamma bäbisar längre. Vi springer som "riktiga" whippar, vi jagar varandra, biter och river...........men trots det så är vi fortfarande lika älskvärda ur mattes perspektiv. Ibland blir hon lite arg, men för det mesta kan hon inte annat än skratta åt oss. Ingen bra uppfostringsmetod skulle vi tro.




Här t.ex. har vi snott mattes altanskor. Det är inte så mycket kvar av
dem nu, men det finns väl nya att köpa!?



"Snälla barn, så där gör man inte när man skakar mattor. Man går
utomhus först."




"Ha, jag fick skon!" En nöjd Peggy tuggar läder.




"Den här godisbollen förstår jag mig inte riktigt på", säger Peggy. "Jag
ska visa dig", säger mamma Molly, som är ett ess i grenen.



Så kom Lena och Tjabo på besök. Den här gången blev matte lite orolig
att de skulle ta en tjej istället. "Puss på dig Tjabo", säger Peggy.



Och här har Peggy tagit Kajsas favoritkossa. Undrar vad hon ska säga
när hon känner valplukt på den?




Pigge Junior har hittat mamma Mollys favorit, en sjöstjärna som ger ifrån sig
ett pipljud.



Kajsa ylar; "vad gör den där här på min dyna?" Mamma fållar in
Charlie.



"Undrar om man vågar hälsa ordentligt på den där tanten någon gång?"
Pigge Junior är lite avvaktande och Kajsa hoppar till.



"Oj då, bäst att spela lite Allan, den här mattan har jag inte sett förut."



"Men jag tror jag ska försöka med ytterligare ett närmande. Om
jag smyger lite, märker hon nog inget."



"Hm, han tror att jag inte ser honom, vilken dum valp som inte förstår
att jag har känsel också därbak."



"Hej du, ska Du stanna länge här i huset?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0