Vad händer därnere i köket? 1 April

Nu har matte monterat ned valplådan och vi har flyttat ner i köket för gott.
Vi tillbringar både dagar och nätter här och vi känner oss riktigt hemma.
Lite bekymmersamt är det för Kajsa som tycker att vi invaderat hennes
matplats. Om hon tillbringade mesta tiden där nere förut, är hon nu helst
på övervåningen. Om det inte kommer någon på besök förstås, då är hon
nyfiken och vill gärna vara med och se vad som händer. Dock med en
buffertzon.



"Vad gör de nu då?"

"Aha, barnens farmor är på besök igen. Alltid lika roligt när hon kommer,
men hon kunde ju ägna lite mer tid åt mig och inte bara hålla på och leta
kulor på pojkarna!"


Den här gången hade hon med sig lilla Tindra, som tyckte att man
kan ha hundleksaker till mycket, på mormors huvud till exempel.


"Puss på dig, farmor! Du kan väl inte stå emot mig?"
Pigge junior fjäskar lite extra och frågan är om tycket inte är
ömsesidigt......... undrar om det blir de två till slut...?



"Jag är inte bara charmig, jag är också stentuff!"




Och här ligger gråsossarna Charlie och Wille och myser.......




Undrar vad Dexter tänker på........ han är allt en liten filosof.


"Eftersom jag, Wille, varit lite lös i magen har jag fått vara utanför
valphagen en del. Matte har tyckt lite synd om mig och jag är inte så
dum att jag inte utnyttjar det...jag passar på att kolla vad som finns
utanför köket, det finns faktiskt en hel del roliga saker, här t.ex. Kajsas
älsklingskossa - den tar jag!"




Kajsa och Peggy försöker upprätta en kontakt, de ska ju faktiskt leva
tillsammans rätt många år framåt och behöver grundlägga en bra
relation.



Vi har blivit rätt bra på att smita ut utanför valphagen, när matte
går in smiter vi ut alla fem. Gissa om det tar ett tag innan hon hinner
samla ihop oss igen!
Här är Pigge junior på rymmen och ligger och gosar med mamma,
"bara mamma och jag".



Charlie har lagt på sig rätt så bra senaste veckan. Matte tycker att han
behöver lite motion, så han får komma ut och springa lite extra i hallen
fram och tillbaka.



"När man nu ändå är ute kanske man kunde passa på att bekanta sig
med den där andra tanten i huset."





"Ska man våga?" 



Undrar vem som är mest rädd?



"Men kyss till då!"


"Så byggs det om hela tiden här i huset. Nu har matte ställt till det så
att jag inte kommer in till barnen, hur ska jag nu göra?"



"Aha, man får hoppa upp och sedan ner".


"Ja mamma, här nere är vi". En liten Mozartkula sitter och väntar på att
mamma ska komma.




Kommentarer
Postat av: mormor Vilda & co på Märsön

men se så bra det blev med buren, sen är ju småttisarna för söta :-)

2011-04-05 @ 16:31:41
URL: http://www.pompecas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0