Idag blir vi tio månader! 21 Dec

Idag vill Kennel Sweetmollies gratulera alla juniorer på tiomånadersdagen!
Peggy och Sture säger grattis till Scooby, Latte och Mille. Hoppas ni får
något riktigt gott att fira med.



Den natten vi föddes var det metervis med snö och 18 grader kallt. Nu
minns vi ju inget av det, så när den första snön kom blev somliga allt lite
överraskade.



Peggy: Vad är det här för något konstigt på backen?
Kajsa: Äsch, det är ju bara lite snö, Du skulle varit med förra året,
då fick vi minsann springa runt i gångar som matte skottat upp.
Det här är ju löjligt!



Peggy: Men vi kan väl springa lite?
Kajsa: Gör det Du, det här är inget för mig, man blir bara blöt om
tassarna!



Hm....får väl springa själv då....



Det var ju riktigt kul!





Jag springer ett par varv!





När man blir varm kan man svalka sig med det!




Vad sa Du matte, ska jag komma in och prova?


Vinter och kallt, vintertäcken på!
Matte tyckte att jag, som Molly och Kajsa, skulle ha ett manchestertäcke
för vinterbruk. Det tog åtta timmar att sy (nästa gång ringer vi Ulla!)
och blev inte bättre än så här:



Peggy: Usch så löjlig jag känner mig!

Det Du känner är inget mot vad Du ser ut!



Peggy: Hjälp mig, Kajsa, att ta av den!
Kajsa: Närru, det där får Du stå ut med hela vintern, precis som vi! Ännu
värre blir det när det kryper ner mot 20, då vi får ha dubbla täcken och
en fånig polo på oss! Man kan knappt röra sig, än mindre springa!



Arg Peggy!



Söt Peggy!

Nåväl, matte får erkänna att kappan blev i största laget. Det blev
Molly som fick ny och Peggy fick ärva Kajsas, Kajsa i sin tur fick
ärva Mollys.

Så åkte vi till Lidköping där det redan var pyntat. Och uppätet!
Det känns bra att även pojkarna äter upp lite av varje,
halmprydnaderna i Birgittas tallris smakade bra, tyckte Sture.

När det väl var pyntat tänkte vi försöka arrangera en riktigt bra julbild
att skicka till syskonen och övriga vänner. Men att få fyra att sitta bredvid
varandra och bara vara söta samtidigt är inte lätt. Förstår inte hur de
gör, alla annonsörerna i Whippetbladet...?



Tre var helt okej, men var är mamma Molly?



Molly; Här är jag, var det något smaskens på gång?



Kajsa; Oh ja, jag tror Birgitta har något i handen....



Här är vi nu alla fyra - duger det så?



Nej visst, vi skulle ju ha tomten med också!
Molly; Det där känner jag igen från tidigare år, den där förbaskade
tomtekraken som aldrig kan vara still när vi ska ta julkort!



Vi försöker på golvet istället.
Birgitta; Stilla nu alla hundar!
Molly; Jag är beredd!



Molly; Är jag inte fin, matte? Det märks väl att jag snart är fem år
och varit med ett tag?



Mamma och barn. God Jul!

En dag fick matte en jättefin blomsterbukett från Hanna, vi lovade
ta en bild av den så Hanna fick se hurfin den blev. Men dagarna går och
plötsligt en dag hade den vissnat. Men så här fina var de fådda
blommorna. Tack världens goaste Hanna!



Så får vi se, vilken bild vi väljer som julkort....... Men först; ha nu
en riktig trevlig födelsedag, Sweetmollies Dexter Gordon, Sweetmollies
Count Basie, Sweetmollies Charlie Parker och Sweetmollies Miles Davis!
Sweetmollies Peggy Lee ska få kalvlever.....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det blev jättefint med soffarrangemanget; de ser ju riktigt högtidliga ut! Årets julbild på ponksen får nog anstå och nu har ju snön slaskat bort... kanske ska göra som du föreslog och använda fjolårskortet på Stureplansponksen:-)Lilla Peggy borde visa större uppskattning över ditt 8-timmars projekt även om det inte blev hennes i slutändan.Hon verkar vara en tös som trivs bäst i att vara naturelle: härliga racebilder i snön!Vi önskar er alla en riktigt god jul med många goda julklappar!Kramar från Hanna, Jonas, Byron & Mumgas.

2011-12-21 @ 20:11:40
Postat av: Marianne

Ohhh så fina hundar och ohhh så fin bukett. Grattis, grattis /kram från beundraren Marianne

2011-12-23 @ 15:55:09
URL: http://sweetmollies.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vilken fantastisk pressfotograf,tänk att det skall dröja fram på vårkanten för att Stures matte skall reagera på bloggen!

2012-03-27 @ 15:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0