4-årsjubileum 11 mars

Idag, 11 mars, är det fyra år sedan matte hämtade mig, Molly, på Märsön. Det var en vacker vårvinterdag och matte känner fortfarande glädjen i hjärtat när hon åker uppför backen till Marie och Pompeca's. Inte kunde vi då ana att vi, fyra år senare,  skulle ha fem egna valpar.



Här ser ni de båda "ullorna" i ett försök att samla ihop mig och mina syskon. Ser ni mig i det syrenfärgade täcket? Matte brukar ta fram det och säga; "Tänk att Du fått rum i det här!". Kanske kan Peggy ärva det nu.



Här har jag just fått lunch före jag skulle ge mig iväg på den långa bilresan till mitt nya hem på Hästängen. Min bror Jarvis, som ni kan se svansen på, fick vänta några dagar till innan han fick lämna barndomshemmet-



Så här fint åkte jag i bilen innan matte tvingades köpa ny, större bil.



Och här ligger jag nu med mina egna pojkar. Var Peggy är?




Är man ensam flicka, måste man ha lite egen kvalitetstid. Här ligger
mamma och jag, Peggy, och gosar för oss själva en bit ifrån "grabbhörnan".




Och så här fördriver vi en stor del av mattes tjänstledighet, vi bara ligger
och beundrar och beundrar och konstaterar att det kan bara inte finnas finare valpar
i hela världen än just Mollys och Pigges.



Eller vad sägs om de här två praktexemplaren?



Count Basie, Wille, och Miles Davis, Lill-Pigge.

Eller den här?



Dexter Gordon.


Eller den här?



Peggy Lee.


Nog är det bra tröttsamt med fotografering, "jag tror jag går och lägger
mig" säger Charlie.







Men matte, kan Du inte sluta nu? Jag vet att de är världens underbaraste,
men går Du inte lite till överdrift nu? Bara för att Du har ny kamera.....




Bara en bild till:



Peggy och Pigge.



Och så en till....................



Och så bara en till.....




Och vad har vi nu glömt? Oförlåtligt, men vi höll på att glömma dagens
bild på vår lilla solstråle........



"Det börjar bli lite tjatigt nu........så fantastiska kan ju inte ens några
småglin vara".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0