Fotografering igen!!!!!! 17 mars

Så kom "farmor" och "barnavårdscentralen" ut för en kontroll av de små. Kicki hade ju inte varit här sedan valpningsnatten så hon var naturligtvis överväldigad av hur stora vi blivit och hur vackra vi faktiskt är. Hon var kanske inte lika imponerad av hur vi skötte oss vid fotograferingen, men vad kan man begära av en valp som precis lärt sig "stå lull"?


Först skulle vi plåtas en och en och tanken var att vi skulle stå fint på bordet som alla whippar gör på alla bloggar och alla hemsidor. Det hör liksom till whippet-världen. Så blev det nu inte, men vi blev väl ganska bra ändå, eller hur? Och varför ska man göra som alla andra i Whippet-klubben?



"Lill-Pigge", nu registrerad som Sweetmollies Miles Davis.




Peggy, registrerad som Sweetmollies Peggy Lee.



Men, Wille då! Nu får Du väl skärpa dig!




"Okej då, jag försöker väl".  Sweetmollies Count Basie




"Nu kanske ni tror att det är jag Wille på en bild till, men si det är det
inte - det är min tvillingbror Charlie." Matte blev själv osäker på om
samma valp fotograferats två gånger. Framifrån är vi väldigt lika,
men Wille har en vit krage och jag, Charlie, har bara en liten, liten prick
i nacken.

"Sweetmollies Charlie Parker heter jag tydligen i några papper."



Och så Dexter, en liten bror som skulle passa mycket bra ihop med
ett par andra whippetponks som matte känner.

Sweetmollies Dexter Gordon.


Och så slutligen alla vi barn på Hästängen;



från vänster till höger:

Pigge - Dexter - Wille - Peggy - Charlie



Som ni ser har Dexter lite svårt att ta plats och fylla upp sin ruta som det
så populärt heter. Vi gör ett nytt försök;



"Men här syns jag väl lite bättre? Ser ni mig ända till Västerås?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja Dexter, vi ser dig här i V-ås! Vilken liten snygging och alla goda ting är ju som bekant tre;-) Kramar från Hanna & ponksen!

2011-03-19 @ 14:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0