För ska man inte vara glad...........

..........på sin födelsedag, när ska man då vara glad?



Igår sa matte i skarp ton till oss valpar att vi skulle få stå tillbaka
eftersom det var Kajsas födelsedag. Så idag går ordet till Kajsa, som
säkert har mycket inom sig som behöver komma ut.

Idag blir jag tre vårar och ingen vår tidigare har varit som denna. Nu
ska jag väl inte klaga för mycket då jag blev så uppmärksammad igår.
Kanske det blev en vändpunkt och man äntligen kan se ljuset i
den tunnel som matte talar så mycket om.

Det är alltså tre år sedan som matte, natten till den 28:e maj fick ett
SMS från Kicki där hon meddelade att sex flickor och tre pojkar kommit
till världen i Torpsbruk. Matte brukar säga att jag redan från början satte
mig på tvären eftersom jag satt som en propp för de andra åtta. Stackars
mamma Flinga fick vara med om en traumatisk upplevelse med en bilfärd
på 18 mil innan vi kunde förlösas. Så fick jag namnet Proppen till att börja
med. Det var först när matte och Molly kom och valde ut just mig som
jag fick namnet Kajsa, ja nu heter jag ju egentligen Springeldens Sixth-Sense
förstås, men det använder matte bara när hon är riktigt allvarlig.

Nåväl, igår betonade matte att hela dagen var min. Vi började med en barnfri
strandskatejakt med efterföljande promenad. Därefter åkte vi runt till ett flertal
hundaffärer för att hitta rätt present. Inte för att jag är kräsen men matte
hittar snart inget som vi inte redan har i fråga om leksaker.

Jag fick alla fyra paketen, men fick naturligtvis hjälp av de andra med
öppningen.



Undrar vad det kan vara i den här paketen?



Mycket tejp, undrar vem som slagit in det?



Jag tror jag ger upp, dessa förpackningar!



Jag kan inte hitta något, glömde Du att lägga i saken i paketet,
matte?



Okej då, jag försöker ett tag igen - jag ser något blått och runt här...




Aha, en boll! Och vad är det här då? Ett paket till.....




Åh, en ny kossa! Tack snälla matte! Den gamla är mig visserligen
fortfarande kär, men den luktar så mycket valp numer.



Lite trött blir man av allt ståhej kring födelsedagen och nu tycker jag det
räcker med det där tjatiga fotograferande som bara ger intryck
av att vi har det så mycket roligare än vad vi faktiskt har!

Men vi tröttnar aldrig! När Kajsa somnat var det fritt fram att leka
med alla nya grejer.



Se här; Pigge som för en gångs skull håller sig på mattan. "Gott
tuggben det här!"



"Åh, vilken rolig boll Kajsa fick, den tar jag!"



Peggy på språng. "Tycker ni det verkar skräpigt? Ja, så här har vi det
och det trivs vi med!"




"Nu ska jag testa den nya bollen...aha; den piper när man tar den!"




För det mesta tycker Kajsa att småglina är jobbiga, men ibland, mycket
korta stunder kan vi ha det lite mysigt tillsammans. Särskilt mysigt
hade vi en kväll när Pigge var hos farmor och Latte. Då hade vi
tjejkväll och allt var så lugnt och skönt. Hur farfarTjabo, som skulle passa
pojkarna, hade det har vi ännu inte hört något om. Men han förberedde
sig med två cigaretter, varav en låg kvar dagen därpå....så det kanske
inte var så farligt ändå.



"Och här ligger jag med de små bredvid mig. Lite smöriga är de allt
och vill gärna göra som jag gör!"

Så vill jag avslutningsvis gratulera alla mina kullsyskon, som samtliga
kan beskådas på Janssons blogg. Här en bild på brorsan och mig
vid sex veckors ålder.



Grattis, Jansson!


Och se här kommer jag springande! Är jag söt eller är jag söt?
Förstår ni att matte älskar mig?



Från matte till gammelmatte: Tack snälla Kicki för denna underbara
och mycket speciella tös!



Kommentarer
Postat av: Jansson

Härligt att höra att min syster fick en lika bra födelsedag som jag ... och sen ska jag hälsa från matte att hon tycker Kajsa är sååååååååååååå söt :-)

2011-05-29 @ 21:14:06
URL: http://janssons.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Jag sitter här och blir alldeles tårögd av det härliga du skriver. Du är verkligen en talang!

Skönt att hör att alla pojkarna har landat i sina nya härliga hem!

Här finns en pöjk och en tös kvar om du skulle få nys på nån whippetsugen...

Kram Kicki

2011-06-06 @ 00:29:57
URL: http://muslisvalpar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0