Projektet går mot sitt slut.........

...och vardagen tar vid. Mattes tjänstledighet är över, Peggy får följa med mamma och Kajsa till dagis och Pigge Junior får åka hem till pappa där farmor ställer upp som dagmatte. Valphagen är nedmonterad och vi försöker leva vad matte kallar "ett vanligt liv". Vi har mycket nytt att lära och kraven ökar på oss. Matte pratar om något hon kallar "rumsrenhet", det verkar handla om att vi efter att vi kissat och bajsat ska ut i trädgården. Hon nämnde visst något om att vi missupfattat det hela och att det var tvärtom det skulle gå till. Men det är inte lätt att förstå vad hon menar när hon far runt och jagar oss, enbent som hon är.
Nåväl, efter projektets avslut blir det evaluering. Vi kan konstatera att mamma Molly får MVG, hon har skött sig alldeles utomordentligt från början till slut och hon fortsätter att fostra oss även upp i tonåren. Dessutom har hon roligt tillsammans med oss och ganska ofta är det hon som startar en lek. Alla vi valpar får också MVG, de som flyttat sköter sig alldeles utomordentligt i sina nya hem och vi som bor kvar är bara älskvärda.



MVG till min fantastiska Molly, som inte bara skött sina valpar exemplariskt
utan också stått ut med mattes återkommande "nervsammanbrott".
Du är helt underbar Molly och matte älskar dig så!




MVG till Kajsa, som stått ut med alla smågluttar och som också hjälpt
till att fostra dem. Du vet verkligen hur man sköter sig. Matte lovar;
det kommer bättre tider och snart ska vi börja simträningen igen! Och
vem vet, kanske det blir ett LC-lopp för dig i sommar.




Nu ska ni inte tro att vi lagt av vårt musicerande bara för att vi haft
några avhopp i orkestern. Här försöker mamma med taktpinnen att
få igång Miles Davis och Peggy Lee. Får vi be om ett solo, Pigge!?



Här ser ni oss; mamma och barn.




Kajsa och Peggy. "Nog kommer vi att bli "goa" vänner framöver, bara
hon kan lära sig hur man uppför sig."



Lill-Pigge: "Det är inte många stunder på dagen som jag är så här lugn
ska ni veta, jag ligger förresten och funderar på vad jag ska hitta på
för att få matte på fötter...kommer nog på något snart, hon är ganska
lättlurad."



"Se här t.ex., här flyger jag i luften medan mamma försöker lägga ner mig."




"Vad ser Du, mamma? Är det ett rådjur?"



Men vad är det här? Är det inte Latte (f.d. Charlie) som sitter där
kamoflerad på berget? Vad han har vuxit!




Gissa om de båda bröderna haft roligt i veckan! Berget hos Lena och
Tjabo är en favoritplats.



"Oj, nu är det viss någon som ropar på oss! Bäst att skynda!"



"Sista vackra dan i maj, farsan min och jag......" Nåja, inte den sista,
men en av dem i alla fall.



"Gissa om jag haft roligt i veckan! Visserligen har jag fått åka långt
och ensam i bilen efter att matte lämnat av tjejerna i Grästorp, men nu
tycker matte att jag blivit riktigt duktig på att åka bil. Sista dagen
skrek jag inte alls." Och därmed har alla nu förstått vem av oss som
trumpetat under bilresorna.



"Och så fick jag, Peggy, följa med mamma Molly och Kajsa till dagiset.
De har visserligen pratat om hur bra det var där, men det kan ju inte
beskrivas med ord detta paradis för hundar!"



Här ser ni en del av gänget på dagiset.



Här hälsar Peggy på Bamse. Stor men ofarlig. Kajsa övervakar det
hela.



När vi varit borta har det kommit flera nya valpar till dagiset. Här är
Carros Teka, en riktig glädjeflicka!



"Mamma och jag"!



En av dagarna var det några fler whippar där, här ser ni flickorna
från McTools.



"Och här kommer jag!" Peggy har varit riktigt duktig under sin
inskolningsvecka och hon känner sig redan som hemma i
"vinthundshagen".



Här kommer Tina med kaffe.




"Den där Micke gillar jag, här kommer jag att stortrivas."




"Skönt att ha mamma med vid inskolningen."



Här hälsar Peggy på McToolsflickorna. "Det är något med er som känns
vant och tryggt."



"Oj, är det redag dags att åka hem? Tänk vad dagarna går fort när
man har roligt! Jag kommer, matte! Vänta på mig!"

Och hemma har det, som sagts, blivit lite annorlunda. Valphagen är
nedmonterad och matte har fått tillbaka sitt gamla kök. Vi får sova
på övervåningen i samma rum som Molly och Kajsa. Peggy, som är
den mer självständiga av oss ligger i korgen bredvid men Pigge
föredrar mattes kudde. Och så har vi börjat med gemensamma
måltider. Visserligen verkar det som om tanterna får något annat
i sina skålar, men vår mat är kanske godare eftersom mamma Molly
alltid vill äta upp våra rester.



Och alla våra "förlorade" bröder växer och har det gott. Här är vår
gamle Wille, som numer är en norsk gutt med namnet Scooby-Doo.



Se, så vacker han är!



Så skönt att veta att han fått nya vänner i Oslo. Men oj, vilken stor
kompis!



Och goda ben finns också i Norge.



Och vilken fin fäll han har att sova på. Han njuter minsann som en
riktig prins!




Tack snälla Aga för fina bilder!

I morgon är det dags för vaccination och då får vi träffa gamle Dexter,
numer Sture, eftersom vi åker till veterinären tillsammans. Ska bli roligt
att se hur ha vuxit!

Slutligen en kontaktannons:

Vacker, ung man söker kontakt med matte/husse som kan ge mig
gränslös kärlek, mycket aktivitet och många skogspromenader. Jag
nyttjar varken sprit eller tobak, men äter gärna lite leverpastej då
och då. Jag är till min natur glad och social. Spelar trumpet och bus.
Har en stor portion humor, vilket jag hoppas att Du/Ni också har.
Om Du fångas av min charm; ring matte på 0521-14459 så arrangerar
hon ett möte.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken resa ni har gjort tillsammans, du och orkestern! Vilka vackra och charmerande valpar det är, men oj vad fort de blir stora. Vi hoppas att det finns en bra familj till trumpetaren också!



Många kramar från Hanna & ponksen!

2011-05-16 @ 10:16:04
Postat av: Hanna

Vilken fantastisk resa ni har gjort och resultatet blev ett gäng underbara personligheter! Lycka till alla valpar i era nya familjer och grattis till dig Lenah som fått tillbaka ditt kök! Många kramar från Hanna och ponksen!

2011-05-19 @ 09:08:36
Postat av: Marie & co på Märsön

Vilken härlig kavalkad av bilder och skönt att få återgå till vardagen igen både för dig och tjejerna. Härligt att farmor kan hjälpa till med lill-Pigge. Vad duktig du blivit med kameran :-) Här blir det vardag för oss också, imorgon flyttar Qina till Gudrun så då blir småtjejerna glada att matte fokuserar på dem lite mer. sköt om er, kramar i mängder från gänget på Märsön!

2011-05-20 @ 01:22:10
URL: http://www.pompecas.se
Postat av: Marianne

Viken underbar kontaktannons.....man bara smälter / Marianne

2011-05-25 @ 19:23:49
URL: http://sweetmollies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0