Undrar om det kommer någon tomte till oss i år?

Peggy tycker själv att hon varit ganska snäll, men vi andra är väl av en annan uppfattning.
Peggy; Jag tycker allt jag ser någon komma!
Och visst, som traditionen bjuder; han kom allt på julafton i år också. Sture alltså, här förklädd
till tomte;
Sweetmollies' Dexter Gordon
Peggy: Jag visste väl det! Även om han påminner mycket om brorsan..........
Och snäll har jag väl visst varit. Och duktig! Här t.ex.
Jag imponerade både på matte och Lina. Lina känner ingen annan whippet som springer in till
bassängen frivilligt. Men jag simmar som jag aldrig gjort annat.
...........undrar om jag får bragdguldet i år? Kajsa, släng dig i väggen!
 
Ska jag redan upp? Jag hade gärna simmat några längder till.
Dusch och tork! Men vad slappa ni är, Molly och Kajsa! Ni har ju inte simmat!
 
Molly och Kajsa; Nej, idag ska vi bara ha det skönt!
Jag ska visst shejka loss lite............hm skön bädd men lite skakigt....
Molly; Åh vad skönt det är med lite laser.....
 
Men Kajsa, varför är Du så sur?
Kajsa; Jag fick inte simma idag...........
 
Men kan man annat än älska denna egensinniga whippet från Springeldens? Ni
har det ju jättemysigt båda två! Och vi har allt bokat in oss för hela vårterminen,
så nog ska Du få simma alltid!
 
Om det nu var Sture som gömde sig i tomteluvan så fick vi allt en fin klapp
från tomten på Irland;
Tack snälla, Emma!
 
Så var det dags för nyårsfirande. Det tycker vi inte om. Så vi gav oss iväg, tillsammans
med Mona, till en jaktstuga i Sjuntorp för att undvika fyrverkerier och
smällare.
Vi bytte ut Byron mot en annan bock! Lite mer stillsam men lite tråkig........
 
Och vilket ställe vi kom till!  Julmysfaktorn var 100 %!
 
 
Blåsigt och kallt, men vad gjorde det? Vi skulle ju bara vila och äta.
(Och här förstod matte plötsligt varför hon så sällan bloggar, nu har det hakat upp sig igen
och datorn tar inga fler bilder!!!!!!! Eftersom risken är stor att några timmars arbete försvinner,
försöker vi publicera detta så länge och återkommer med fortsättningen en annan dag.)
 
Datanördarna matte, Molly, Kajsa och Peggy
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka underbara spabilder, snacka om att ha en härlig tillvaro. Världens bästa matte - det är Lenah det! Kram från Marianne

2017-01-10 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0