Hipp Hurra för Kajsa!

28 maj 2008 föddes lilla jag. Matte säger att det är ofattbart att det nu gått tio
år sedan det damp ner ett SMS från Kicki på morgonkvisten. Då hade mamma
Flinga fått åka till djursjukhuset eftersom det satt en valp i vägen för de åtta andra.
Vem? Jo, naturligtvis var det jag som ville tränga mig ut först. Så fick jag arbetsnamnet
Proppen, ett namn som matte tycker kunde funkat även fortsättningsvis eftersom jag ofta
är framför fötterna på henne. Men vem skulle annars vara mattes body guard?
 
Dagen till ära måste vi naturligtvis uppdatera den annars så slumrande bloggen,
om inte annat för att vi själva ska minnas vad vi gör. Det är inte så att livet
varit händelslöst eller så, tvärtom; Här händer något varje dag, från morgon
till kväll, enligt matte. Men kanske inte så mycket att dokumentera.
 
Nåväl, under våren har vi gått en aktivitetskurs med vår personliga
tränare Annika. Matte tycker att vi behöver lite hjärngympa nu när
vi börjar bli äldre och inte får springa på LC-fältet.  Vad vi gör på
kursen?
 
Jo, vi.......
 
flätar;
Det här är en rolig och utmanande sysselsättning som tog lite tid i början,
men nu går på ett kick.
 
Rosa och Mona har också varit med på kursen, här flätar Mona;

Vi "duttar" på hand;
 
Vi kör slalom mellan mattarnas ben;
Vi tvättar öronen;
Nja, det ingick visst inte i kursen...
Vi bowlar;
Här är det Peggy som just slår en stroke......eller strike hette det visst....
Molly fixade det lätt som en plätt!
Liksom Rosa!
Men hur var det här då?
Kajsa; förstår inte vitsen med att knuffa omkull några flaskor.....
Så var de sakhämtning;
Peggy; Vad ska vi göra med den? Fattar nada!
Rosa; Jag fattar nog inte riktigt jag heller, men kul är det!
 
Är det vår tur snart?
 
Och så "godisrutan"!
Molly; väl intrampat här tycker jag, men man får inte ge upp!
Eller, har Du något i fickan, matte?
Kajsa; Jag skiiiter i det här! (Vi kan dock berätta att vår bimbo, som inte fattade det
här med godisrutan, sågs kliva runt i den upptrampade rutan dagen därpå)
Ja, det har verkligen varit en rolig och inspirerande kurs. Vi är så glada och
tacksamma för att vår superduktiga och professionella instruktör Annika
ställer upp och viker sina lördagar för ett gäng med whippar. Stort tack,
Annika!
Så passar vi på och gör lite reklam för Wadsö Hundtjänst, www.wadsohundtjanst.se!
Och så tackar vi Malin, som ställer upp i alla lägen och gör det möjligt för oss att gå
på samma kurs samtidigt! Som ni ser så vilar vi och gosar lite också. Och människorna
äter och pratar...och pratar....och pratar.... och inte alltid om hund och kurs!
 
Det kan verka som om vi är ovänner, men där tar ni fel; vi är bara lite blyga i början...
Är kursen slut nu? Kan man få vila lite....?
Tycker inte ni gör något annat än vilar......

...och nu har den evinnerliga sommaren tagit sin början....och vilken början! I tre månader
kommer nu matte att svära över dynor som ska flyttas och bäras, hundar som äter gräs,
cyklister i skogen, fästingar, ormar och sol, sol, sol.......Nedräkningen börjar; juni, juli och
augusti...sedan kommer vi igen!
Men solstollarna; jag älskar er!
 
Så hurrar vi hela gänget; Sture, Molly och Peggy för vår lilla....
Grattis på tio-årsdagen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Grattis fina Kajsa .....inte behöver du gå en kurs. Är man bäst så är man / kram från Marianne

2018-05-28 @ 23:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0