Presentationsrunda 28 februari

Idag har vi förgyllt Mollys och mattes tillvaro i en hel vecka. Kajsa tycker nog inte att man tala om guld i sammanhanget, men det är en annan femma. Hon kommer snart att upptäcka vilka trevliga individer vi är! Idag har vi blivit vägda och namngivna. Vikten ska vi inte tala om i offentlighetens ljus, det blir så mycket snack, men  det börjar nog bli dags för en liten presentationsrunda.

Här är jag som kom först. Kallas för Lill-Pigge bara för att jag är så lik min pappa. Pappa heter ju egentligen Rhapsody In Rock och matte tyckte att det passade med en jazzmusiker som blev invald i Rock and Roll Hall of Fame. Det blev trumpetaren Miles Davis år 2006. Mitt kennelnamn kommer att bli Sweetmollies Miles Davis.



Tycker ni inte att jag ger skäl för mitt namn? Vänta bara tills jag vaknar!





Dexter här! Eftersom jag förra veckan var lite långsmalare än de andra tyckte matte det passade att namnge mig efter en jazzlegend på 198cm, "Long Tall Dexter" alltså. Gordon i efternamn. Sweetmollies Dexter Gordon.





Charlie var namnet. Parker i efternamn och Sweetmollies i förnamn.




Här är jag som var sist ut. Man tar det lite piano....precis som Count Basie. Nu hette ju han egentligen William James, så kalla mig gärna Wille.

Jaha, då har vi på trumpet: Lill-Pigge, på sax: Dexter och Charlie, vid pianot: Wille ......... men vem ska sjunga då?


Ja men det ska ju jag; Peggy!



"Soft and Cool" - inte sant?  Sweetmollies Peggy Lee. Is that all there is?


Ja, that's all, men vi har ytterligare 12 jazzlegender på listan, få se i framtiden....?

Men hur blir det med mig idag då? Okej, vi slänger väl in en bild på Kajsa också.




Du är ju rätt bra på att jamma!


Och mamma får försöka hålla i taktpinnen. Vilken orkester; Sweetmollies
jazz band!



Applåder tack!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket underbart gäng som managern Lenah basar över och vi ser fram emot att få hälsa på de musikaliska skönheterna i vår. Coola namn!



Kramar från Hanna och ponksen!

2011-02-28 @ 21:57:49
Postat av: Catarina

Vilka godingar o stört sköna namn! :)

Vi har nåt gemensamt... samma dag och allt ;)

Härlig blogg, lycka till med de små!

Mvh Cattis

2011-03-01 @ 17:41:20
URL: http://www.whippmix.se
Postat av: Stina

Underbara!!!

2011-03-02 @ 18:19:38
Postat av: Kicki

Underbara namn till underbara valpar! Här jublar vi och sitter gärna i publiken i framtida jam!

2011-03-05 @ 11:31:49
URL: http://www.springeldens.se
Postat av: Marie

Härlig orkester som kommit till liv i metropolen Vänersborg :-) de är ju för underbart söta blir så snus sugen - här hemma så valplådan äntligen kommit upp ur källaren, och jag också. Först att lägga beslag på den var mormor Ma'Belle som är så stolt över barnbarns barnen :-)

2011-03-05 @ 20:07:15
URL: http://www.pompecas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0