Fem valpar och två vuxna tikar till salu! 27 mars

För bara några dagar sedan sa matte att hon aldrig ville sälja oss. Plötsligt är vi till salu allihop, inklusive Molly och Kajsa. Undrar vad vi har ställt till med? Det är ju bara friskt och sunt att man är lite busig i den här åldern, men kanske har vi överdrivit lite? Har man valpar måste man ju ligga steget före, inte steget efter buset! Kanske är matte lite trött på att behöva vara uppe på nätterna och bygga om och valpsäkra köket.......Nåväl, vi trivs väldigt bra i köket, här händer en hel del och så kommer det mycket människor och hälsar på oss och alla säger; vilka bedårande valpar! Undrar om matte verkligen inser det....att vi är bedårande alltså.



"Vad är det här för "tält" matte byggt åt oss? Undrar om vi kan busa med
syskonen lite, riva tält är ju alltid roligt när någon ligger och sover
där inne!"

Dexter och Peggy smyger på sina syskon.




"Kan man hjälpa till på något sätt?" Wille smyger fram.



"Jodå, prova på baksidan så tar jag itu med framsidan, jag ser att
de fortfarande sover och verkar inte ha märkt något. Gissa om de
kommer att bli rädda....!"




"Aha, jag har hittat en tråd...undrar vad som händer om jag drar i den?"




"Om vi hjälps åt går det lättare, jag drar här nere om Du drar där uppe!"



"Vad gör de där inne egentligen? Märker de inte hur roligt vi har det?"



"Men var det inte jag som skulle dra härifrån?"

Även de bästa team har interna konflikter.

Här har Dexter lagt ner Wille på golvet. "Hjälp jag kommer inte
upp!"




Lite roliga leksaker har kommit fram, men allra roligast är det nog att
dra i tidningspapper.......eller mattes raggsockar.



Här har Charlie hittat en grej att bita i. Ännu roligare är det dock att
bita i brorsan.






"Fy vad jobbiga de är, jag går upp och lägger mig." Kajsa är vid det
här laget något trött på småglina.




Nu är vi ju inte bara busiga, emellanåt sover vi gott i en bur i mindre
format; trångt, varmt och gosigt. Ibland tränger sig också mamma in
och ligger och kelar med oss.



"Tänk att vi får plats allihop, t.o.m. tjockisen Charlie, som vägde rätt
mycket mer än vi andra vid veckovägningen idag."

Nu är vi ju inte bara busiga och det där med att matte ville sälja oss
är väl inte helt sant. Inte än i alla fall..... möjligen om några veckor...
......och kanske inte alla.......och defintivt inte Molly och Kajsa!
Se bara här så rara vi är:



Peggy, inte till salu!



"Skönt, då kan jag slappna av, hoppas bara Kajsa kan acceptera mig".



Dexter, möjligen till salu. Syns jag ända upp på Åreskutan?




"Jag har hört att de har visst rätt gott vatten i Västerås...."




Pigge Junior och Charlie, eventuellt till salu!  Puss farmor!



En liten godbit man inte kan få för mycket av....kanske Dumle?



Charlie funderar på om han ska attackera bollen.




Wille, skulle kunna bli till salu!




"Undrar verkligen om matte vill sälja mig......"


Precis som matte älskar Molly sina små, men lite tröttsamt börjar
det bli när det "hänger efter".



Om Du skulle var intresserad av någon av pojkarna, ring mig på
0521-14459! Säljes motvilligt men nödvändigt.










Kommentarer
Postat av: Jansson

Voff !!

Vad roligt ni verkar ha , jag vill också busa med er alla :-)

2011-03-28 @ 21:24:09
URL: http://janssons.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Oj oj, det verkar gå livat till hemma hos er! Mina ponks ligger bara och jäser i vårsolen. Antar att sysselsättningsproblem är ett okänt begrepp för matte? Kramar från Hanna och ponksen!

2011-03-28 @ 21:37:50
Postat av: Jennifer

Åh, så stora de blivit! Och sötare nu än någonsin! Stor kram från Jennifer, som följer bloggen men inte kommit på än att hon kan lämna ett tassavtryck här

2011-03-29 @ 20:31:11
Postat av: Marie Lundqvist Kalmar

Vad fina de är, man blir ju sjuk. Verkligen söta små valpar som ser jättebra ut <3

Kram från Marie i Kalmar ( och Nitro med familj )

2011-03-30 @ 16:32:12
Postat av: Kicki

Så fina bilder. Snart kommer jag och kikar närmare på underverken igen. Kram från barnmorskan

2011-04-04 @ 13:21:31
URL: http://www.sheldon.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0