Kvintetten som sprängdes! 6 maj

Tvingas tyvärr meddela att Sweetmollies' jazzqvintett har gått skilda vägar. Orkestern består nu endast av Miles Davis på trumpet (och som han trumpetar den lille Junior!), solisten Peggy Lee, den jammande Springeldens Sixth-Sense och dirigenten Pompecas' Love My Culture. Det började med Dexter som drog till Lidköping där de tydligen har mycket aktiva jazzklubbar.



"Nu drar jag!"



"Mamma, var är Du? Ska Du inte komma ner och ta farväl? Jag åker
nu."



"Har Du sagt farväl till syskonen nu? Ni förstår så här är det; till slut
måste man skiljas och det är helt okej att gråta, se bara på matte!"



"Är det här min ryggsäck?"




"Och täcket ska jag väl också ha med?"



"Och här är min nya matte Birgitta Utter (eventuellt kommer jag att
kallas Sture Bäver, men det är inte säkert än). Matte säger att jag
inte kunde fått en bättre matte. Birgitta var här och bekantade sig med
mig en hel dag innan jag fick följa med först till Frändefors och sedan
hem till Lidköping. Väl framkommen har jag varit jätteduktig på att
kissa och bajsa utomhus, jag har sovit ordentligt och ätit redigt och
allt går så bra, så bra!"
Stort grattis till Birgitta som får en alldeles underbar filosof som vän
för livet!



......och så var vi bara tre kvar...och så den rosa grisen förstås, men
grisar räknar vi inte med, de kan ju inte spela något instrument!
Ett smått deprimerat gäng som saknar sin bror.

Och så blev det ännu värre dagen efter. Då skulle plötsligt Count Basie
dra till Oslo. Vi misstänker att han tröttnat på jazz och börjar spela i ett
rockband istället!



Wille: Hjälp, vad ska jag packa ner i ryggan? Jag vet inte vad jag måste ha
med? Jag ska ju utrikes! Vad finns det där i Norge tror Du?
Pigge: Jag hjälper dig, Du måste nog ha lite leksaker med, man vet ju aldrig,
de har visserligen barn dit Du kommer, men något eget måste Du ha!



Och så blev Wille en norsk gutt, här med matte Aga. Han kommer nog
att få ett lite "rockigare" namn framöver men i de första rapporterna
har han än så länge nämnts som Wille. Resan gick bra, han sov gott
hela natten och har även han sagt till när han varit nödig.
Så roligt Aga, att Du upptäckte mitt lilla charmtroll och tack för att Du
nu ger honom trygghet och kärlek i övermått!

Så finns det ingen återvändo, nu bär det av till Norge!




"Här är min nya familj; Aga, Axel, Joakim och Lars-Erik. Ni förstår väl
att jag får det bra?!"



Kommentarer
Postat av: mormor Vilda & co på Märsön

vilka bra hem som Dexter & Wille charmat in sig till, inte svårt att förstå med såna fina charmtroll som Mollys vappisar är. Blev väl lite tyst hemma nu när orkestern inte underhåller hela tiden :-) här hemma är det också full rulle nån vecka till innan småttisarna här åker iväg så snart kanske vi hittar en lucka så vi kan träffas igen.

2011-05-09 @ 21:21:32
URL: http://www.pompecas.se
Postat av: mormor Vilda & co på Märsön

skumt.. matte skrev en kommentar men den bara försvann.. så försöker igen :-) ville gratta de nya ägarna till Dexter & Wille, ni har verkligen gjort fynd med dessa charmiga valpar - och grattis Lena till att ha fått tag i bra valphem till guldklimparna - misstänker att det är lite tystare hemma nu när inte orkestern spelar för fullt :-) här hemma blir det också lugnare om nån vecka när småsläktingarna flyttat så då kanske vi kan hitta en lucka så vi kan träffas, saknat er <3 kram från oss alla

2011-05-09 @ 21:28:43
URL: http://www.pompecas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0