Genomgått eller genomlidit?

Nu är kursen i Lydnadsagility avslutad för Peggys del. Se ett sådant fint
diplom vi fick av Helen och Tina!



Ni ser väl att det står "väl genomförd" även om matte ibland har upplevt
att hon genomlidit den. Själv har jag bara haft roligt. Jag har träffat
en hel del kompisar som jag kunnat jaga och bita i låren. En liten
leonbergertik t.ex. Den gången jag sprang efter henne i tunnlarna fick
minsann matte motion! Hon pratade om träningsvärk dagen efter, men
det har inte jag känt av. Så har vi ju (o)roat en del andra kursdeltagare,
vilket man väl får sätta på pluskontot.
Eftersom vi vet att Tina och Helen nu hittat fram till vår blogg vill vi
härmed uttrycka vårt stora tack för en jätterolig kurs!


Så fick vi då äntligen besök av Kajsas bror Jansson. Han åkte tåg
ända från Linköping och fick byta tre gånger, men inte var han
trött för det inte! Han var upphetsad redan när han klev av på
perongen.



Jansson; Hej alla brudar, nu är jag här! Någon som vill leka?



Kajsa; Jag orkar inte, jag har nyss löpt!



Peggy; Ska vi stångas?



Jansson; Du doftar gott i nacken!
Peggy; Klart, vi fick ju bada i går bara för att Du skulle komma! Varför
vi nu skulle göra oss till för dig!?



Peggy; Är Du så feg att Du lägger dig ner?



Peggy; Du ska inte bry dig om ryktena som säger att jag alltid biter
andra i låren, jag kan faktiskt vara riktigt gosig emellanåt. Söta öron
Du har, Jansson!
Jansson; Aj, det kittlar!
Peggy; Men var det inte den kittlingen Du var ute efter?



Jansson; Kul tjej det här!



Jansson; Hjälp, hon attackerar!



Peggy; Så lätt det gick!



Peggy; Men att Du inte kan låta bli! Vi skulle ju leka!



Jansson; Nä, nu går jag och kollar vad syrran gör. Hm, vilar som
vanligt. Får man komma upp?



Jansson; Det gick visst. Med en viss distans förstås, vilken tjurkärring
hon har blivit min syster. Annat var det när vi var små. Då hade vi så
här roligt:



Här är vi på trappen hos vår gammelmatte Kicki, sex veckor var
vi då.

Nu var vi inte inne hela helgen om ni tror, på lördagen åkte vi
ut till vårt dagis för att Janssons matte skulle filma oss när
vi sprang ihop. Och det var minsann inte lätt! Jansson efter Kajsa,
Kajsa efter Peggy, Peggy efter bollen....... Och Molly stod i vanlig
ordning och väntade på att få gå på sniffpromenad.


Foto: Monica Tillberg


Foto: Monica Tillberg


Foto: Monica Tillberg

Molly; Ska vi inte gå snart?

Nåväl, det blev en riktigt bra film, och den kan ni se på Janssons
blogg; http://janssons.bloggagratis.se

Efter utevistelsen var det dags för lite mellis. Här är det utdelning
av oxöron:





Smaskens!

Men hur gick det här till?



Peggy; Oj, jag fick visst för två! Vilket ska jag ta och vems är det
andra?



Jansson; Lite trött blir man av alla tjejer, får jag sitta hos dig ett tag,
matte?

Efter en jobbig helg med väldoftande damer fick så Jansson åka
hem och bada. Som om vi skulle smutsat ner honom?
Nåväl, full rulle var det, men vi saknar dig allt, Jansson. Men nu
ses vi ju snart igen.......när det bär av till Falköping. Men då har
Du väl inte ögon för oss, bara seger i sikte.....!?


Och så har äntligen matte ( 17 grader!) begripit att det är dags att ta ut
dynorna. Så; täcken av och dynor ut!


Kommentarer
Postat av: Jansson

Tjena tjejer!! Visst hade vi kul , synd bara att tiden gick så fort men fördelen är ju att vi kan ses igen , vilket vi ska om några dagar, även om det inte kan bli nåt vidare bus då förstås men det hoppas vi på lite senare i sommar , kanske ni har vägarna förbi Östergötland , vem vet ..

Puss på nosen till er

2012-04-16 @ 21:44:10
URL: http://janssons.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Bara för att jag begripit hur man gör så skall jag kommentera lite mera, sådan är jag. Vilka charmiga livsnjutare- syns att alla gillar sol oberoende om man har två eller fyra ben. Besöket verkar ju också ha varit livat måste jag säga. Människa och hund har mycket gemsamt absolut.

2012-04-24 @ 23:10:18
Postat av: Helen på Västerby

Full fart hela tiden, är det inte kurs så är det annat ;) Jansson verkar i alla fall vara en trevlig prick.

2012-04-27 @ 16:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0