Hann ni se...........?

 
Det var bara Peggy Lee som for förbi....inte ens bollen
hinner med!
Och vart tog Peggy vägen?
 
Ville; Kom hit Peggy!
 
Molly; Men ropa inte hit henne, vi har det ju bra som vi har det! Äntligen kan
man få gå och strosa lite i fred.
 
Peggy; Ha, jag hittade bollen!
 
Här kommer hon, Sweetmollies' Peggy Lee!
 
Peggy: Varför kommer ni inte? Ska ni inte vara med?
Mamma, kom igen nu!
Molly; Du är bara så tröttsam, Peggy!
 
Rosso; Jag tar det lugnt idag!
 
 
Hela gänget samlat...nu går vi!
 
...och då gick alla åt höger, medan Peggy
sprang ät vänster..........
 
Jag skulle ju bara hämta bollen!
 
 
Jag kommer, jag kommer! Vänta på mig!
 
 
Och nog kan ni förstå att vi fått en ny LC-stjärna i familjen..........
 
Se bara så många rosetter hon har nu:
Okej då, det gick kanske inte så bra i Norge den här gången;
plats 11 av 24, men dessto bättre gick det i Mariestad.
Vid höstens sista LC-prov låg Peggy 2:a efter första loppet,
men då blev nog matte lite för kaxig så slutplatsen blev bara 6.
Nu var det ju inte så Peggy, att Du sprang ner dig i andra loppet,
men det var flera tikar som sprang upp sig! Och det var ju trots allt
40 tikar som sprang sämre än dig! Mollys kusin Garamond lyckades
ta en 3:e plats bland hanarna. Jätteroligt! Grattis Garre!
 
Peggy; jag tyckte nog det var lite mesig färg på min rosett, Garres är mycket finare!
 
Nåja, vi är allt glada för allt i rosettväg.........
Grattis vår älskade Peggy! Nu laddar vi inför nästa säsong!
 
Peggy; Ja då, vänta ni bara....!

Då har kroppen fått sitt - dags för hjärnan! Hur tränar man bäst den?
Ja, lydnadsrally är ju ett sätt.
Här har vi årets gäng; Jesper, Ebba, Peggy Lee,
Peggy Sue och Morris..........och så Maria,
Annie, matte, Ann-Marie och Anna.
 
Vem som leder kursen?
Vår eminenta lärare Helen förstås! Tänk att hon står ut med oss, år efter år!
Peggy; jag är lite trött i dag, måste jag?
Då får väl matte gå banan själv då! Men se vad duktiga de andra är;
Morris ligger under gång!
 
Ebba äter inte upp konerna!....som vissa andra gör..........
Lill-Peggy gör enkel slalom!
 
Jesper gör en tysksväng!
Okej då matte jag kommer snart...ska bara undersöka den
här västgöten först!
Många västgötar är det på våra kurser så nu måste vi nog
avsluta med en östgöte;
Sent omsider; Varmt tack för senast, vår älskade Marianne!
 
Natti! Natti!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det går som vanligt undan när Peggy är med och någon uppladdning inför lc-säsongen verkar inte behövas! Annat är det här: både folk och fä måste lämna fredagsmyset och aktiveras... efter nyår... Vad snyggt töserna matchar stranden, matte tänker då på allt.
Många kramar från soffpotatisarna Hanna, Byron & Mumgas.

2013-12-05 @ 21:58:57
Postat av: Maria

Oj,oj vad Peggy springer - eller egentligen ser det ut som om hon flyger fram måste jag säga. Grattis till alla fina rosetter. Kul att du har uppdaterat - gillar att läsa vad du skriver - blir så levande liksom. Tror nästan du sitter här i köket hos mig och Jesper. Roligt att rallylydnaden också fick vara med. Bra skrivet.

2013-12-06 @ 21:41:22
Postat av: Marianne

Vad månde bliva av denna fartfyllda Peggy, jag tror att det blir många, många fler rosetter. Matte och Peggy står så fint uppställda på lydnadskursen, Peggy är nog stolt över matte som står så fint. Tack för att ni gladde en östgöte med besök/ kram från Marianne

2013-12-07 @ 20:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0