"Cool but cute"!

 
...........så lyder texten på den tröja Peggy fått låna av Stina. Varför hon har tröja på?
Hon är då verkligen inte mattes accessoar! Nu är det bara så att somliga individer
i Peggys närhet fått nog! Det började med bror Sture som bet syrran i låret. För att
skydda såret fick hon bära strumpbyxor;
 
 
Peggy; Vad löjlig jag ser ut!
Löjlig var ordet!
 
Nästa som fick nog var Kajsa. Peggy drog en repa på stranden som slutade med många
repor på kroppen och den trevliga strandpromenaden slutade på djurkliniken.
Tratten drog naturligtvis Peggy av sig redan vid hemfärden från veterinären,
så det fick bli Stinas babytröja. Att Kajsa blev arg hade nog sina skäl, kanske
var hon avundsjuk på den här;
 
Resultatet av vårens första LC-prov!
 
Ja, nog är Peggy mattes lycka och olycka!
 
Nu har dock skadan kunnat repareras och Peggy är nog snart på LC-fältet igen. Tråkigare är
att vår vän Doros inte finns med oss längre. Vi saknar honom så. Doros var Mollys första
whippetvän och som valp älskade hon att busa med honom. Att hon sedan växte till sig
och blev en tjurig tonårstjej var nog egentligen bara fråga om yta. Gammal kärlek
rostar aldrig och man kan mycket väl morra och vifta på svansen samtidigt!
 
 
Vackra Doros! Så här minns vi dig;
 
 
Mollys första vinter. Puss Doros!
Åh...vad vi älskar varandra!
 
Här ett par som håller mer avstånd. Peggy är verkligen kyligare än sin mamma!
 
Här var Doros på en pensionatvistelse hos oss sommaren 2012. Han ser avslappnad ut,
men gissa om han saknade sina mattar Mona och Cajsa!
 
Doros var minsann en snäll farbror. Här tar han hand om Dexter Sture.
 
Det blir allt bra tomt utan dig, Doros. Du har ju funnits med ända sedan Mollys barndom
och vi såg dig kanske som en självklarhet. Men Du ska veta att när mattarna får
whippetabstinens så finns vi här och tröstar dem.
 
Då är Peggys fjärde lydnadskurs avslutad. Och har det blivit något bättre? Nja.........
 
Den här gången var det verkligen individuell undervisning. Vi var bara
fyra hundar som deltog.
Här en liten västgötaspets som, tro det eller ej, heter Peggy! Egentligen Peggy Sue,
men under kursen kallad för Lill-Peggy.
 
Och så Sture Dexter;
 
Och Peggy Lee, Stor-Peggy!
 
Peggy; Och vad farao ska jag på den här stubben och göra?
 
Och här vår lärare Helen med sitt proffs Cailin:
 
Nu är sommaren kommen, men vintern och våren har varit fylld av många långpromenader
med Ingalill, Ville och Rosso.
Här går vi Grindsjön runt.
 
 
Ska Du flyga, Sture?
 
 
Så var det dags för matsäcken! Rosso och Ville väntar på något gott.....
 
 
The fabolous Peggy Lee!
 
Kajsa på upptäcktsfärd.
 
Molly "softar".
 
 
 
 
 
Rosso funderar på om han ska våga knycka ett extra mellis ur
ryggsäcken.........  En stund senare fick han hjälp av medbrottslingen Kajsa!
Vilken vacker vårdag! Kajsa njuter av utsikten.........eller spanar hon efter viltsvin?
 
Så var det, som sagt, dags för vårens första LC-prov. Vi övernattade i Töcksfors
tillsammans med Byron, Mumgas och Shannie. Matte tyckte det kändes konstigt att
Marie bara hade en hund medan matte hade tre, det brukar ju vara det omvända!
Kanske fick matte sig en funderare på var gränsen går? Eller var den gick?
För den gick ju egentligen vid två! Lite sent att tänka på det........
 
Strålande sol i Norge, men lite småkallt när vi kom dit på morgonen........ 
Här gör sig Byron beredd;
 
Klar för start! Here I go again!
 
 
 
 
Och så ut med Mumgas! En puss före start!
 
Mumgas; Bäst att stretcha lite först! (Ser ni något konstigt i denna bild? Var kom retrivern ifrån?)
 
Hela familjen startklar. Ponksen går med bestämda steg mot fältet....
 
Mumgas; Var är den?
 
Byron; Jag ser den, jag ser den!
 
...... och här startar Byron!
 
Byron i blått!
 
Byron; Jag har den, jag har den! Jag släpper den inte!
 
Mumgas; Jag är beredd! Starta!
 
Mumgas i ledningen i rött!
 
Mumgas i mål!
 
Mumgas; Såg ni? Jag var först!
 
Så var det flickornas tur;
Peggy och Kajsa fick starta andra loppet tillsammans. Här gör Kajsa, i vanlig ordning,
ett tappert försök att backa ur selen.
 
En puss och lite peptalk före start........
 
...och så efter trasan!
 
 
Ledsen Kajsa, men det syns väldigt tydligt på fotot att Du ligger efter!
 
Peggy; Jag har den, jag har den!
Kajsa; Tur för henne att jag har munkorgen på!
I vanlig ordning fick töserna bäras bort från fältet. De får aldrig nog!
 
Och här står matte och fattar ingenting.........Peggy ligger och sover i bilen,
fullständigt omedveten om sin andraplacering....
 
Peggy; Här kommer jag matte! Min, min, min, min..........!
 
Matte och Peggy ensamma kvar, men i en stilig segerpose.....!
 
Och snart bär det av till hotell Violen för vidarefärd mot Norberg där det blir revansch
för Kajsa. Och blir det inte där så ser vi fram mot Söderköping 9 juni, undrar om det finns plats
på hotell Hällgatan eller hotell Hamra....?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja Lenah, det är ingen risk att vardagen blir enahanda med Peggy i familjen! Hur är det på klädfronten nu då? Har du några plagg kvar eller har allt gått till Peggy;-)? Vi ses snart! Kram från Hanna och ponksen!

2013-05-15 @ 21:12:44
Postat av: Aga

Grattis lilla syster!
Det var kul at lesa om Dina prestasjoner!
Lessen for at vi inte kunde vara der og se på.
Stor kram från brorsan Scooby.

2013-05-15 @ 23:14:57
Postat av: Anna Carlsson

Jösses trodde min whippetpojk hade varit ute och gått utan mig.... på bilden " Ska du flyga sture?"
Ruskigt lik! :) Himla fina bilder med!

2013-05-16 @ 22:34:07
URL: http://amithril.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0