Tema Molly!

Nu kommer Kajsa nog att bli lite sur. Förra inlägget hade vi tema Peggy
och idag, 12 januari, är temat Molly. Men Kajsa får vänta på sin tur. Dessutom
är hon ju, som enda hund i familjen, på facebook så hon har ingen anledning att
klaga på bristande uppmärksamhet. Det får hon minsann så det räcker...och får
hon det inte så tar hon sig det!
 
Nej idag är det minsann Mollys tur! Och nog verkade hon i morse glad på sin
födelsedag. För att inte tala om när hon kom ut i snön, då blev det fart på
den sjuåriga tanten!
 
 
Nu ska inte matte skriva något tårdrypande om sina känslor inför denna lilla sötnos i sitt
syrenfärgade täcke.........det slår aldrig fel; så fort hon börjar leta efter årsbilder gråter
hon en skvätt!
Och idag för sju år sedan visste ju inte ens matte om att Molly skulle bli hennes. Det var
först när Molly var två veckor och fortfarande kallades Muffin som matte plötsligt förstod
att Marie bestämt att detta underverk skulle hamna i Vänersborg. Så stod hon där på
altanen med en lugnande cigarett och konstaterade; Hjälp, jag har visst blivit med hund!
 
Nej, det är inte Peggy - det är Pompecas' Love My Culture!
 
Redan igår när matte gömde sig i tvättstugan anade vi att något var på gång........ tänk
att man måste gömma sig för sina hundar när man ska slå in paket! Det är ju rent
löjligt!
 
Undrar om alla tre är till mig?
 
 
Det var ett stort och två lite mindre........ matte sa att det stora var till mig, men Peggy tog
det direkt och sprang iväg fort som sjuttan. Men okej, jag nöjer mig med ett mindre.......
 
Det var då attans, vad det var väl inslaget!
 
Lite fjuttigt, tycker jag! 
 
Men se här; det var det här som var tänkt till mig! Det var ju något att bita i det.......... och
så är det visst något gott inuti, få se om jag kan få ut det....
 
Kajsa; Väldigt likt de där bollarna som bara är ett hinder när man ska komma åt
godiset! Det är väl bättre att ge godiset direkt i munnen än att man ska
behöva springa efter Molly och Peggy för att få med lite av kakan!
För er som inte vet kan vi berätta att Kajsa inte alls vill jobba för något godis,
hon följer efter de andra, mer arbetsvilliga, och hoppas de ska tappa något. Smart
eller korkat?
 
 Peggy; Men tack, inte ska jag? Jag fyller ju inte år!
 
Man kan bli lite trött efter allt firande, vi hade gärna åkt i väg på öppen träning
men matte var alldeles slutkörd, så vi fick stanna hemma och vila....och
vila....och vila.......
 
Molly; Tänk att den där ungen inte har blivit torr bakom öronen, än!
 
Och så slutar vi med en varm hälsning till mamma Vilda, Mollys syskon Jarvis, Goofy och Shiba!
 
Här är Molly och Goofy med mamma när de var fem månader! Grattis Goofy!
Och här är Molly med sin andra bror Jarvis;
Grattis Jarvis!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänk att härliga Molly har blivit sju år! Vi hurrar och gratulerar på den stora dagen och hoppas att den avslutas med någon delikatess av något slag. Kramar i kubik från Hanna, Byron & Mumgas

2014-01-12 @ 18:53:24
Postat av: Marianne

Här kommer grattis hälsningar från Linköping. Ja, det är otroligt att det är hela sju år sedan. Vi kommer och gratulerar med "Linköpings godis" inom kort! Kram från Marianne

2014-01-13 @ 12:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0