Aktiv hund!

Ja, nog är vi ganska aktiva i vanliga fall, men den senaste tiden har vi tvingats vara
mer än aktiva. Besöken på;
 
 ......... har varit många och vi vill verkligen ta tillfället i akt och ge reklam för denna verksamhet.
Peggy och matte går på antijaktkurs på söndagarna. Det kan nog uppfattas som tokigt
att gå med en jakthund på antijaktkurs, men vi har lärt oss så otroligt mycket. Mattes
dröm är att få Peggy att jaga trasan när hon förväntas göra det och samtidigt låta
bli att jaga katt när hon förväntas att inte göra det! Det är naturligtvis en utopi, men
väl värt ett försök. Imponerande är både lokaler, lärare och, till viss del, också
Peggys insatser!
 
Peggy; undrar vad vi ska lära oss i dag?
 
Aha, det där med whiplash måste väl passa en whippet? Det ska jag nog klara!
 
Det kan inte bli annat än stillbilder från den här aktiviteten eftersom matte får kuta fram och
tillbaka och "checka in" mig. Ni må tro att vi får jobba!
Vad nu? Ska människorna fika? Men jag då?
Trött blir man och jag sov resten av söndagen när jag kom hem, men nästa gång, ni, då ska
ska vi vara utomhus och då kanske man kan få se något vilt?!
 
Medan Peggy utbildas i antijakt tränar Kajsa inför sommarens Aqua LC. Ester Williams - släng
dig i väggen!
 
Kajsa; Instruktör Lina säger att jag är den bästaste simwhippeten hon haft någonsin! Det ni!
Gör om det om ni kan! Med en skadad tass desutom!
 
Emellanåt måste man vila lite i Linas famn...........och så på't igen!
 
Lite trött börjar jag bli....och lite törstig, tur att det finns mycket vatten runt omkring!
 
Nä, nu är det väl dags att kliva upp.........
 
Lina, kom och hjälp mig! (Hon heter så alltså, vår fysioterapeut ...... och hon är verkligen
min livlina just nu)
 
 
Av med baddräkten och så en dusch;
 
 

Och sedan lite laserbehandling vid den varma lampan.........
Kajsa; Lina, kommer Du?
 
Jadå, nu blir det lasertime, medan matte dricker kaffe. Vad skulle vi göra utan Lina?
 
Och så går Peggy naturligtvis på rallylydnaden med stora framgångar (hm). Det är
det vanliga gänget;
 
Västgötaflickorna Ebba, Stina, Lill-Peggy och så lilla Rosie.
 
Cirkus-Jesper förstås!
 
Cola
 
...och matte och Peggy;
 
Och här kommer Peggy i flygande fläng;

Det har tagit fyra år, men nu börjar det bli lite ordning på Sweetmollies' Peggy Lee!
 
Ofattbart men sant, jazzkullen har nu blivit fyra år. Här är mamma Molly
med två av barnen, Sture och Peggy.
Grattis på födelsedagen 21 februari!
Stina, som själv fyllt sex, var här på födelsedagsfest;
Alla är vi vinterbarn; Sture, Stina, Peggy och Molly.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej hopp vad det aktiveras i Vänersborg! Beach 2015 lär inte vara något problem för Sweetmollie's alla tjejer, matte Lenah inkluderad. Det kanske inte blir några kilon kvar på matte? Då kanske Hästängens alla katter kan andas ut nu när Peggys jaktlust avtar? Ponksen håller områdets katter i form och således också mina bi- och triceps, men jag förmodar att det finns angenämare sätt att hålla gäddhänget borta. Man tager vad man haver och ponksen gör ett gott jobb:) Vi gratulerar hela gänget på fyraårsdagen och undrar vart åren tar vägen. Ponksen blir snart sju år, milda makter! Lycka till med rehab och vi ses när ni kommer till ReDog. Kramar från Hanna, Byron & Mumgas.

2015-02-27 @ 15:51:17
Postat av: Marianne

Halloj, nu har även Linköping vaknat och njutit av alla härliga bilder. Dags för matte att skriva en bok "Mitt liv med hund", så många fina bilder och berättelser som den kan innehålla. Vilken fin tillvaro Molly, Kajsa och Peggy har med utbildning på hög nivå och mycket träning. Grattis på fyraårsdagen från Marianne

2015-03-01 @ 10:57:55
Postat av: Matte

Boken får nog snarare titeln "mitt liv som hund"! Tack för bekräftelsen, Hanna och Marianne!

2015-03-01 @ 17:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0