Gott nytt år!

Då gör vi ett nytt försök med denna tidskrävande blogg.
Första måltiden intog vi i köket. Skål, Mona!
 
Va, ska vi ligga här på golvet?
Peggy; Nejdå, jag har bäddat åt oss nu, det här bli väl bra?
 
Här hade t.o.m bocken julpyntat sig;
 
Molly på plats:
 
Kajsa på örat.......(flåt:) bakom vinet;
 
Matbordet var alldeles tillräckligt stort för två kvinnor och tre hundar;
 
Men vi började ätandet vid det mindre matsalsbordet........
Monas underbart goda fisksoppa;
 
Åh, vad vi älskar våran Gudmor!
 
Peggy; ....och var ska jag vara, då?
Kajsa; Kom hit så ska jag tvätta öronen på dig, Peggy!
 
Min, min, min, min Gudmona!
 
Irish Coffe,
tänd brasa,
chips,
julgodis avsett för Peggy? Inte! Kan man ha det bättre?
Peggy; om jag hoppar lite, så.......
Verkar vara omöjligt! Hm.....
 
Vid tolvslaget avancerade vi till det största matbordet;
 
Dinner for One?
 "Same procedure next year?"
 
Vi kunde inte haft det bättre; lugnt, tyst, ensamt, kattfritt och smällarfritt. Tack, Mona,
för ett par trevliga dagar! Hit kommer vi igen! Det fanns ju gott om plats,
här är lilla stugan bredvid;
 
Hemma igen;
......och så ser matte fram mot ett nytt år tillsammans med dessa fantastiska, exemplariska och
allra sötaste töser. Jag älskar er!
 
Gott nytt år, bloggläsarna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona

Ja det var fantastiska dagar med bästa sällskapet ❤️

2017-01-06 @ 15:52:04
Postat av: Anonym

Vilken härlig stuga och mysigt värre 😍 kram till er alla

2017-01-06 @ 16:07:18
Postat av: Marianne

Oj, vilket hus....passar verkligen fem fina damer, lite som herrskapet i "Downton Abbey". Roligt att nyår blev så lyckat, önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År /kram från Marianne

2017-01-08 @ 17:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0