Tema Rosa

Så blev det midsommar och vi fick äntligen bekanta oss med vår nya kompis Rosa. Och
oj vad hon hade vuxit! Hon är nu fem månader och väldigt, väldigt duktig för sin ålder. Charmig,
positiv, älskvärd och väluppfostrad!
 
Så här still kan man vara fastän man bara är fem månader!
 
Rosa; hoppa i möbler? Inte jag, inte....
 
Puss på dig, Peggy!
Se där, Mollys gamle kanin kunde fortfarande roa en valp!
 
 
 
Rosa; Jag gillar den där tant Molly!
Molly; och jag gillar dig, trots att Du blir lite livlig emellanåt och jag får ryta till!
Ja, Molly kan allt, trots sina 10 år, emellanåt bli wild and crazy!
 
Men, var är de andra?
 
Rosa; Aha, där ligger tant Kajsa, lite fjär tycker jag, men väldigt snäll! Nästan lite mesig.........
 
 
Kanske jag också ska vila en stund......
Mycket nytt är det.....man blir allt lite trött emellanåt, men på't igen......
Ut på gräset...........
 
Här kommer lilla jag! Var är ni tanterna?
Jaså, där är ni - vad letar vi efter?
Ser Du något där, tant Molly?
Hm, jag tror jag följer efter Peggy istället.........fattar inte vad vi letar efter.........
 
Aj, vad var det? Det kliar.........
 
Peggy; Kom hit ska jag hjälpa dig, hm det är nog ett myggbett sedan vi var i skogen.....
 
Solstollarna; Nu solar vi, Rosa!   Och visst, Rosa anpassade sig, det gäller att ta seden
dit man kommer.
Här fläker hon ut sig i en bädd som var ämnad för en skotskt hjorthund - vilken lyxbädd!
 
Jaha, nu letar vi visst efter något igen........ Jag följer efter får vi se.....
Matte tycker att jag stoppar i mig allt möjligt från marken, men vad de där
tanterna får i sig, kan man ju undra............deras matte är nog inte så nogräknad!
 
Molly; Jag har visst fått en kompis från Bregottfabriken! Väldigt efterhängsen, men väldigt rar!
Tjoho!
 
Rosa: Nu är jag allt lite trött, två intensiva dagar för mig...........
Peggy; Ja, det blev intensivt även för en valp på sex år! Men matte säger att jag skötte mig
och uppträdde på ett moget sätt. Att jag sedan tog igen det när Rosa hade åkt hem till
sig - ja, det är ju en annan sak!
 
Så blev vi alla så charmade av denna lilla Rosa som förgyllde vår midsommar. En helt
fantastisk whippetvalp som kommer att vara en stor glädje för många såväl
tvåbenta som fyrbenta, inte bara för matte Mona. Tack för ett par
trevliga sommardagar och kom snart igen, Mona och Rosa!  Kanske tycker vi att matte var lite
väl fjäskig men hon var verkligen alldeles underbar!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååååå så fina bilder och så snällt skrivet. Gäller att vi inte blir för malliga av alla snälla utsagor. Men att det blev så trevligt och bra berodde ju på de fyra enastående värdarna som vi tycker så mycket om.

2017-06-25 @ 17:44:32
Postat av: Marianne

Så fint med en ny "liten" kompis men jag undrar vad Peggy tycker om att kallas tant? Bilderna är så talande att man känner sig delaktig i helgens händelser, vilken bra start på sommaren!
Kramar från följaren Marianne

2017-06-25 @ 22:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0