Grattis Kajsa på 9-årsdagen!

En anledning att väcka denna insomnade blogg till liv; idag firar vi Springeldens Sixth-Sense som nu blivit  9 år. Proppen, Skruttan, Kajsa - kärt barn
har många namn. Och hon är oss så väldans kär!
 
För ska man inte vara glad på sin födelsedag, när ska man då vara glad?
 
Så får vi väl passa på att göra en summering av vårens händelser, stort är att vi nu fått en ny
kompis i lilla Rosa;

Sötast är hon om läsaren vänder lite på huvudet, aningen åt vänster. Svårt att få
till det ibland............
 
Nu har det inte blivit så mycket umgänge under våren , men några av de gamla kompisarna
har vi träffat;
 
Lena, Pigge, Latte och Ville - på promenad i Älvabo.
 
 ........ med efterföljande lunch. Molly och Kajsa snodde naturligtvis någon annans bädd.
"Här ligger vi och spanar, man vet aldrig i det här huset;  det kan dyka upp någon katt...."
 
Kan vi få en bild på far och dotter?
Pigge; Nja, vet inte om jag vill kännas vid den där ungen.......
 
Och så promenad vid Ursand med Sofia, Stina och Sture.
Full fart!
...och så lite pizza och vila efteråt. Väldigt söta ungar!
 
......... men så full fart igen, Stina dirigerar Jazztrion. "Undrar vad hon vill att vi ska göra egentligen,
vi hittar väl godiset själva!"
 
En kväll var det väldigt tyst i sängkammaren, två hundar borta.......
Aha, syskonkärlek...........
 
...och så blev det sommar och solstollarna ska absolut ligga ute och steka sig.
Molly; puss på dig, Peggy! Ibland är Du bara så söt att jag får moderskänslor för dig,
men torr bakom öronen har Du minsann inte blivit på sex år!
Peggy;  Jag vet, mamma, men jag försöker skärpa mig .....faktiskt!
Lite hjärngympa i värmen; töserna letar godis och Sture slickar i sig................
Väldigt varmt idag...........man skulle haft solglasögon eller keps!
 
Kajsa; Matte, Sture har tagit min dyna, det är väl inte okej på min födelsedag!
Hm, får väl lägga mig bredvid........men gissa om jag är sur!
Molly och Peggy; Åh vad skönt vi har det!
Ja, det var ett axplock av våren, i övrigt har det väl i vanlig ordning varit en del
sjukhus- och veterinärbesök, men vi kämpar på. Att ge upp är inget alternativ som Zlatan sa.
Och vi reder ju ut det mesta till slut.........kanske för att vi älskar varandra så mycket!

 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Grattis från Linköping till fina Kajsa... och vilken fantastisk matte som hinner med att ta alla härliga foton och dessutom skriva blogg. Tack för att vi får följa Sweetmollies på det här sättet!
Stor kram från Marianne

2017-05-28 @ 21:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0