Hur man arrangerar ett fint julfoto......

Inför julen ville vi naturligtvis posera framför kameran så att matte fick ett fint julkort att
skicka till nära och kära. Nu är det ju inte alldeles enkelt när vi är fyra som ska visa oss
från vår allra bästa sida SAMTIDIGT. Vi fick god assistens från Sofia och Stina, men
vad hjälpte det?
 
Sture; Jag känner mig lite löjlig i den här tomtemössan med flätor!
Molly; Inte nu igen, varför måste vi detta varje år?
Sofia; Men kom igen nu då, Kajsa!
Peggy; Se på mig, ligger jag inte fint här framför apelsinkorgen?
Peggy; Förstår inte vad ni håller på med, här har jag legat en stund...
 
Jättefint Peggy, tänk om alla vore som Du!
Och vilka väntar vi på nu?
Sture; Åh vad gott Du doftar Kajsa, man blir ju riktigt kär!
Molly; Är inte jag fin nu? Om Du skärper dig nu Sture så kanske vi äntligen kan få till det.
 
Molly; Om jag får säga det själv så tycker jag att jag duger så här!
 
Sture; Jag tycker det är lite varmt här och så tycker jag att Kajsa doftar misstänkt gott......
Väldigt fint julkort blev det...... Men vi hade ju i alla fall roligt när vi skulle ta det och det är ju
livet som räknas inte DOKUMENTATIONEN OM det.
 
Molly; Nu tycker jag vi slaktar den här mössan så vi slipper den nästa år!
Är Du trött, Molly?
Så var det nyår igen och vi började planeringen i god tid detta år. Mona och Rosa kom
hit en helg och vi gjorde listor på allt käk som skulle med. Och godiset måste ju också
dokumenteras;
 
Godis från Nordpolen till mattarna.
Godis till Rosa. Mmmmmmmmjukost på tub har en lugnande verkan på vår glada junior.
Tulpaner har en lugnande verkan på matte. Tack för att ni finns,
Mona och Rosa!
 
Så var vi där igen, jaktstugan i Sjuntorp, och bocken var juleklädd i vanlig ordning. Tänk
att t.o.m. en bock är bättre på att posera inför kameran än mattes tamboskap!
 
Han rörde inte en min......
Peggy; Här sover vi! Precis som förra året.
Så fick vi finbesök på nyårsaftons förmiddag. En tur i blöta skogen tillsammans med
grabbarna från Älvabo. Gula spåret ledde oss tillbaka.
 
Ska vi samla oss lite nu?
Så var vi plötsligt sex whippar och en podengo som skulle försöka få till det.....
Vad skäller Du på, Wille?
Gott nytt år!
Så förflöt nyårshelgen i lugn och ro, god mat, gott vin, gott sällskap och mycket sömn;
Rosa; Jag sover INTE!
Kajsa och Peggy; Det gör vi!
Molly; Och jag!
 
Endast tomten var vaken.......och fotografen!
Och så fortsatte vi i samma stil när vi kom hem;
Molly; jag låg faktiskt här först!
Så har vi lite nyheter; Vi har fått valpar! Två stycken, väldigt lika mamma Kajsa;
Springeldens levererar!
Nu ser vi fram emot nästa fest, på fredag blir vår bästa Molly 11 år. Grattis Molly!
 

Gott nytt år önskar vi alla kära bloggläsare! Vi trodde ju att det bara var två men vissa dagar
har vi haft så många som 17 besökare! Undrar vilka det nu är........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ha, ha, vilken underbar julkortstagning. Som ett julspel. Nyårshelgen ser verkligen härlig ut, kan man få receptet på mattarnas efterrätt? Kram till er alla från Marianne, och ett grattis till Molly!

2018-01-08 @ 21:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0