(Sommaren 2018)

Sommaren 2018 placerar vi inom parentes. Det var varmt, sjukt och eländigt men vi överlevde.
Det började med operation av juvertumörer.
Kajsa; Är det inte varmt nog utan att jag ska behöva ha den här "trasan" på?
Värst var det när matten skulle ta av plåstren, jag hoppade som en känguru
för varje "drag".
Nåväl, det gick ju bra till slut.
 
Sture och Molly; undrar hur många grader det blir idag?
Sommarlunch och inneaktivitet
Siesta på eftermiddagen. Peggy; jag orkar inte ens läsa Whippetbladet....
Men så fick vi lite roligt besök i värsta värmen. En matte utan egna hundar...
Peggy; tur att Du kom Monica! En ängel från Linköping som kom till undsättning när Molly
blev sjuk och inlagd på djursjukhuset. Tack för all hjälp och allt stöd, Monica!
 
I början på sommaren förlorade vi också en kär kompis, vår allra käraste pappa Pigge.
Vi är så ledsna för Lenas och Tjabos skull. Vi vet att saknaden är daglig och kanske ännu
starkare nu när Lena är i Sälen utan honom. Men tänk så mycket han har
gett, denna underbara whippetpojk.
 
Du var så romantisk,

 
vacker,
spänstig och smidig,
 
en sann gentleman med ett mycket varmt hjärta. Allt det som gjorde att vi valde
dig som pappa till Mollys valpar.
Vi saknar dig men minns de stunder vi haft tillsammans.
Och en tröst är ändå att vi har dina pojkar Latte, Sture och Mille och din tös Peggy. Det
gjorde Du bra Delaklin's Rhapsody in Rock!
 
......och den här lille grabben har blivit stor och under sommaren gått på
Nosework och tagit doftprov.
Bra jobbat, Sture!
Så äntligen avtog värmen och vi kunde börja gå lite vettiga skogspromenader
igen. Här är vi med Ingalill på Ursand;
 
Vi är på G igen och Molly som varit inlagd på djursjukhuset och gått på höga
kortisondoser visar återigen vilke kämpe hon är.
Molly; uträknad? Inte jag inte!
 
Molly; Om jag vill gå spårkurs? Om jag orkar? Självklart! Skitroligt!
Molly; nu kanske ni tror att jag missat något? Nejdå, jag bara "ringar".
Här kommer jag, matte! Tror att jag anar......
Visste väl det, där var den!
Så fick även Peggy prova och här ni, här har ni en som går i mammas
fotspår!
 
Peggy; först måste man tänka lite, men sedan skrider man till verket....
Ja Du Peggy, Du ska nog också snart få gå en kurs......
 
Har man varit sjuk en längre tid måste man dock ha lite extra omvårdnad. Molly
har börjat vattentraska igen och nu behöver vi ju inte så långt utan våran älskade
livLina tar hand om oss.
 
Molly; hade nästan glömt hur det var. Blött är det men vattnet är varmt så det
är bara att traska på!
Hej och hå! Kämpa på!
 
Och så lite laser efteråt. Skönt!
Älskade Molly, Du är bara så fantastisk! Mattes kämpe!
Och tänk att Du, efter denna eländiga sommar, lyckades med kraftprovet i
lördags!
Molly; Lätt som en plätt! 15 minuter, ett tapp vid bloduppehållet...i övrigt; godkänt!
 
 
Nu går vi mot championatet, Molly!
Hösten är här och vi är alla lite gladare, så även matte;
Och nu klagar Kajsa på att hon inte fått glänsa något alls på denna blogg. Men
då erinrar vi oss dedn dagen när vi mötte ett äldre par i skogen som sa; det är
sällan man ser en sådan fin hund! Vem de avsåg? Kajsa naturligtvis! Blev vi
katiga, eller?
 
Peggy; Men jag, då? Var är jag?
Du var inte ens påtänkt när matte tog den här fina vinterbilden. Men nu är Du
både tänkt och förverkligad, älskade Peggy;
 Varma hösthälsningar till våra kära följare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Heja Molly, vad du har kämpat duktigt! Härligt med en bild på en glad matte, värmer hjärtat. Stolt att Linköping (Monica) varit ett stöd under en svår tid. Tacksam för höst och hund/"Lenavänligt" väder.
Kramar / Marianne (Linköping)

2018-09-17 @ 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0