.......och så var vi här igen...

Matte fick ett mail från "bloggfirman" att hon hade följare som väntade på nytt inlägg. Trodde nog inte vi hade så många följare längre och att "bloggtrenden" var över. Men visst, vi har väl en del bilder att lägga in från våra utflykter med Rosa, Sture och vår nya kompis Rasken.
Det blev inte så många foton från jaktstugan detta nyår, kanske för att vi mest vilade.
Kajsa; Jag är så trött....
 
Rosa; Jag med! Det händer ju inget här!
 
Åjo, några promenader tog vi allt! Vi klarade ju röda spåret utan att gå vilse;
Här är vi vid damernas omklädningsrum.
 
Men tiden går fort och så var det påsk och varför ändra på ett vinnande koncept? Vi åker till jaktstugan igen!
Ett litet knippe whippets framför den påskpyntade stugan; Peggy, Rosa, Kajsa och Sture.
 
Mot Skattetorpet!
 
Vi anade nog att Sture skulle falla för fröken Rosa. Inte konstigt, hon är ju så näpen!
 
Rosa; hjälp! Vad vill han egentligen?
Hm..... Hjortar?
 
Kajsa; Nu börjar jag bli trött! Ni måste väl tänka på att jag blir 11 om en månad! Ta det lite lugnt!
Så klarade vi av gula spåret.......
 
......och det blåa....
 
Vänta på oss!
 
Men visst vilade vi lite den här gången också....eller försökte...
 
Framför allt njöt vi av att kunna vara på verandan......
Rosa; Hm....här får man sitta för sig själv, det var upptaget i mattes knä..
 
Jadå, Sture knähund hade tagit Rosas plats, inte undra på att hon blev lite putt...
 
Peggy; Lite varm ute i solen tycker jag, jag lägger mig i "vårt" sovrum.
 
Rosa och Peggy; Hm, det är visst några andra i stugan där nere, de pratar lite för högt tycker vi.......Det brukar ju vara så tyst här!
 
Rosa; Jaha, så är det någon annan som tagit min plats igen! Det är MIN matte!
Kajsa; Men det är faktiskt min gudmor och det var hon långt innan Du föddes, hon hämtade mig nämligen i Torpsbruk!
 
Sture; man blir lite trött, det är inte lätt att vara ensam grabb med tre tjejer och två tanter!
 
Så måste vi presentera Rasken för er. Han ser lite "annorlunda" ut, men vi blir mer och mer vågade för varje promenad.
 
Rasken är en Schapendo på tre år som numer bor hos Ingalill.
 
....och se så lycklig den nya matten är!
 
Ja, hundar kan se väldigt olika ut........men ändå komma överens.
 
Godisutdelning till hundar som varit duktiga på promenaden.
 
Så tar vi det lugnt en helg innan nästa stugresa, nu bär det av mot Östergötland!
Varma hälsningar till alla våra följare, nu hoppas på mycket bekräftelse i form av positiva kommentarer!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona Wallin

Åååå va många fina ögonblick du fångade Lenah. Verkligen en mysig påsk tycker Rosa o jag. Det gör vi om!!!

2019-04-28 @ 20:29:50
Postat av: Marianne

Alltid lika roligt att på det här sättet få följa med på era utflykter. Härliga bilder som vanligt, det ser verkligen njutbart ut. Saknar bara bilderna från Blåkulla. Kram från Marianne

2019-04-28 @ 22:23:31
Postat av: Hundarna

Nu testar vi själva för att se om det finns någon "hacker" på våran blogg.

2019-04-29 @ 22:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0