Rättelse och altanröj!


Rätt ska vara rätt om de än är aldrig så lika! Och nu får jag verkligen skärpa mig så att det inte blir fel igen, för även om jag bott i Skåne ett år kan jag faktiskt skilja på Byron och Mumgas! Här kommer två grabbar man aldrig kan se sig mätt på!

Här är Byron!




Och här är Mumgas!



Se nu till att rensa fälten i Norge i helgen! Vi håller tummarna!

Så har det plötsligt blivit vår/sommar och vi får vara ute på altanen och röja varenda dag. Och gissa om vi röjer! Grannarna är alldeles förskräckta, de som inte är drabbade av speldjävulen och ropar; jag satsar 50 spänn på den grå!



För att bryta ett beteende (vad det var som var fel har vi inte förstått) kastade matte
ut den här konstiga saken. Först blev lite rädda........




......men modigast i gänget, Peggy, drog iväg med den.




En del blev lite skraja och flydde....Dexter flög iväg så långt att han hamnade
utanför bilden.




Undrar om det är skönt att vila i den gungsängen där mamma så
gärna ligger?




Här är det inte många tassar i backen! Vi flyger, vi flyger!




"Det där benet skulle jag gärna vilja", Wille jagar Pigge, trots att alla
fyra fått var sitt ben!




Dexter försöker äta upp de sista resterna av kartonghuset.




Peggy kommer och hjälper till. Mycket kartong blir det i magarna.




"Törs man sätta ner fötterna här? De verkar ju inte riktigt riktiga!"




Kajsa inte bara ser skräckslagen ut - hon är det också! Tack och lov
har hon nu börjat äta igen efter sin hungerstrejk. Gandhis icke-våldsmetoder
visade sig inte fungera i det här fallet. Småglina verkar inte försvinna ur huset........



Och en hel del våld är det............Raggarna reser sig och ibland låter
vi som katter i slagsmål.



"Vi lite mognare kvinnor får ty oss till varandra!"




"Men ibland blir man faktiskt lite trött." Pigge pustar ut för att snart
kunna ta nya tag.




Peggy vilar och tuggar plastmatta. Kartong och plast i kombination
kanske är bra för tarmarna.....




Och Molly funderar nog på vad hon har satt till världen. "Ska vi inte ta
in dem snart, så att vi får gå ut i skogen bara vi tre; matte, Kajsa och jag?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0