5 månader stora 21 juli

Så har vi då blivit 5 månader med allt vad det innebär. Om man jämför med människobarn skulle det motsvara ungefär 6-7 år. Skolmogen är  dock i alla fall inte Peggy, så hon får allt fortsätta på dagis ett tag till. Se bara här så mycket spring hon har i benen!







Kajsa: Hon är ju inte riktigt klok! Hade det inte varit för att jag bara
får gå koppelpromenader med benmanschetter för min skada hade jag
allt satt efter henne!



Men jag kanske ska göra ett litet försök i alla fall, nu flyger hon ju iväg
över häcken!

Undrar, vad det ska bli av denna lilla solist? Det här med LC kanske vore
något? Ska jag gå i mammas tass-spår, tro?

Här ser ni mamma Molly på LC-fältet i Strångsjö sommaren 2010. Det
var bara en vecka kvar tills hon skulle springa för Sverige i EM. Gissa
om hon var taggad!



Annars var det väl inte så många i sällskapet som var taggade under
den Frankrikeresan...........



Måste ju sätta in de dokument man har.......



Tur att det inte blev något Holland för Jonas!




Här ser ni valparnas mormor Vilda på färjan hem. Hon hade ju ändå
presterat något!

Nu har det ju inte blivit så mycket LC i år eftersom vi har haft gravad
whippet och smått under våren. Harjakt in reality har också
gjort sitt........
Vi åkte dock till Stjärnhov så att mamma Molly fick springa för
första gången efter valpledigheten. Oskadd i mål var som
vanligt ambitionen och det lyckades hon med. Hennes lopp
kan ses på Jansons blogg! Många släktingar
var samlade och hela släktkalaset skulle dokumenteras.



Här ser ni Jannegrenen av släkten. Kajsa spanar som vanligt efter
matte, larvig som hon är.



Här ser ni Mollys mamma, moster, morbror....m.fl. Upprinnelsen
till alltihop var vår mormorsmormorsmor Mumma, 15½ år. Tänk att
vi var hela 26 whippar! Så hänvisar vi till Janssons blogg igen;
där finns hela släkten samlad!


Ja, Stjärnhov lördag-söndag och så Västerås igen på torsdag-fredag.
Nu visade Peggy rättmätig respekt för farbröderna Mumgas och Byron
och vi hade som vanligt ett trevligt dygn tillsammans. Molly saknade
dock sin handler Jonas på promenaderna. De blev varken långa eller
dokumenterade denna gång. Vi var bekväma och njöt av allehanda
godis. Som vanligt i detta mästerkök!



Peggy: Är det bara stora som får?

Aha, man måste sitta fint först!



Kan väl jag med! Lägg särskilt märke till Hannas naglar. Den här dagen
hade hon valt rött!




Fyra vuxna som vet vad som förväntas.



Äh, nu har jag tröttnat.

Så har vi haft besök av Sture i veckan. Gissa om det varit "valpröj"!



Här ser ni Sweetmollies Dexter Gordon! Törs man komma in?



Här är det ju livsfarligt att vara!



Peggy brottar ner sin bror. "Jag ger mig, jag ger mig!"



Stilpoäng i Höga hopp!



Anfall är bästa försvar! Man får nog ta itu med syrran ordentligt! Här
blir förnamnet long tall Dexter uppenbart!



Kajsa; Men nu får ni väl skärpa er!



Ett nyp i örat kanske hjälper.....



Skulle inte tro det hjälper på Peggy, hon säger minsann ifrån!



Sture: Man blir allt lite trött av att vara här med tjejerna. Jag tror att
jag går in och knyter mig ett tag.



Skönt med en egen kuppe!



Peggy; Blev han trött av det där lilla, det var ju bara uppvärmningen!
Men ok, jag passar väl också på att vila och ta sats.....

Efter två dagar tillsammans kunde vi så äntligen koppla av och
bara ligga och filosofera och njuta av varandras sällskap.



Kajsa; Bäst att ligga mellan dem, så att de inte börjar igen!



Så var vi då åter fyra vi matbordet igen.



Nu tog det lite tid för ungdomarna att äta, eftersom de tappat en del
gaddar under boxningsmatcherna. Vi har nu en gemensam äggkopp
där vi lägger tänderna, svårt att veta vems som är vems....



Fullt ös i tre dagar så att tänderna rök, men tänk vad tyst det blev när
vi vinkat av Sture vid bussen! Det är inte bara Peggy som saknar
honom, det gör vi allihop! Men han kommer nog snart igen.....
Tack Birgitta för all hjälp och tack för att vi fick ha long tall Dexter
här igen!





Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu får vi se upp på LC-banorna för Peggy verkar vara en riktig racer! Det ska bli intressant att följa henne och syskonen i framtiden. Det var så roligt att ni stannade till hos oss och vi hoppas ni kommer tillbaka! Kram från Hanna & ponksen.

2011-07-22 @ 13:23:10
Postat av: Marie & co på Märsön

Så du hittade lite bilder i arkivet, snygga sovstilar på oss alla men Vildas ser skönast ut :-) och vad fina valparna efter Pigge & Molly är - de finns listade som presumtiva pappor i framtiden. Vilken mästerfotograf du blivit sen, jätteskoj!

kramisar

2011-08-15 @ 23:06:55
URL: http://www.pompecas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0