22 januari Det finns dagar..............

....då Peggy inte äter på möbler och mattor. Det finns dagar då hon sköter sig alldeles förträffligt. Numer gör det faktiskt det. Sådana dagar får matte passa på att uppdatera bloggen. Idag är det en sådan dag. Efter en långpromenad i snön sover just nu Sweetmollies Peggy Lee i soffan tillsammans med de andra. Så här kommer lite uppdateringar.

Först börjar vi med alla vackra pojkar som sänt oss julhälsningar.



Här är Scooby som sköter sig så fint att familjen kan ha julgran. Det
har vi inte haft i år. Då hade det nog inte blivit någon fridfull jul!
Det är bara att konstatera; Scooby blir bara vackrare och vackrare!
Vi längtar efter dig nu, Scooby och hoppas att vi kan ses till våren!




Så kom en julhälsning från Byron och Mumgas.



Mycket snö i Västerås denna jul?



Lycka är en varm tass. Här har Byron slagit in sin i ett paket. Undrar
vem som ska få den paketen?



Och så har det firats nyår hos familjen Andersson. Alla hoppas vi nu
på ett bättre 2012. Tråkigt bara att vi inte kunde träffas i januari, som
planerat var. Här sitter pojkarna och trånar efter flickorna, men vi törs
inte ta några risker när alla är släkt med alla!


Mycket paket har det blivit den senaste tiden. Här öppnar Peggy en
julklapp som gick sönder redan efter två minuter!




"Undrar vad jag har fått?"


Molly öppnar sitt paket, men blir nog lite besviken eftersom Kajsa
fick ta över "kossan".



"Jag gillar ju kossor, särskilt om de piper!"

Men vad var det i ditt paket, Kajsa?



"Ja, inte vet jag vad det är, men det är då verkligen inte vad jag
önskat mig!"



Molly; "Men så tokig är den väl inte?"



"Ok, lite kul kanske man ka ha med den....."




Kajsa: "Det här med jul, brukar det inte vara mycket mat då?"




"Snälla matte, vi såg nog när Du slog in grisöronen......."

Men Peggy, var är Du?



"Jag vet inte hur jag hamnade här, men nu vill jag komma fram...."



"Kan Du inte hjälpa mig, matte?"



" Lite pinsamt det här....."



" På kursen säger de att jag är intelligent....få se nu hur jag ska
lösa det här..."



Många fina julklappar fick vi, men finast var nog den som vi fick från
dagiset. De här muggarna får vi inte dricka ur, de ska bara stå som
prydnader.




Så var Maria och Daniel och hälsade på. Daniel tyckte nog att Peggy
var lite jobbig med sina höga skutt och attacker. Lugnast med
Molly.




Så har Molly, Pompecas' Love My Culture, blivit fem år. Svårt att tro
att vi nu haft varandra under så lång tid. Och tänk, Molly, vad mycket
vi gått igenom tillsammans! Den starka relationen skulle firas med
en alldeles egen dag för bara oss två. Kajsa och Peggy lämnades
på dagis och vi for iväg för en promenad. Nu hade vi ju verkligen otur
med vädret. Regn och blåst, den allra värsta dagen denna vinter
vädermässigt. Genomfrusna åkte vi hem och la oss på soffan för att
värma varandra. Men så hade vi en fin eftermiddag med paketöppning,
bara matte och Molly.



Många paket igen. Grisöronen fick Molly dock dela med sig av...





"Aha, en sådan där pedagogisk grej igen! Den löser jag lätt..... men
man fastnar visst lätt med hakan i det lilla hålet....."



"Vad är det här, då?"



"Hm....den har nog matte köpt på mellandagsrean....."



"......men den var ju riktigt kul, vetja!"



"Åh...ett paket till! Ett runt, vad kan det innehålla?"



"Hm.......hur många sådana har vi inte förut? Massor, men de har ju
en förmåga att försvinna under sofforna.....



"Tack matte för alla fina paket...........



......men jag ska väl få något gott att äta också?"


Självklart; födelsedagsmenyn bestod av kalvlever och till dessert blev
det , som sagt, grisöron! Men då fick Kajsa och Peggy vara med, ett
kalas utan gäster är ju inget kalas!




Kommentarer
Postat av: Hanna

God fortsättning önskar vi er! Vad skönt att Peggy tar efter de stora töserna och slappar lite mer....kanske kan vi trogna läsare räkna med fler uppdateringar? ;-)

Ett grattis till Molly som redan blivit fem år! Huj vad tiden går, våra fyller snart fyra och det dröjer inte länge innan lilla ligisten också är där. Hoppas att vi kan ses innan dess!

Många kramar från Hanna & ponksen.



2012-01-22 @ 16:55:58
Postat av: Marianne

Ett grattis till Molly även från oss i Linköping, och ytterligare ett grattis till en ungdomlig matte som fyller år den 25 januari.

Varma kramar till er alla från Marianne och Catrine

2012-01-25 @ 00:06:36
URL: http://sweetmollies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0