11 mars Femårsjubileum!

Idag, 11 mars, är det på dagen fem år sedan matte hämtade
Pompecas' Love My Culture. Tänk att Du har stått ut med mig
i fem år, Molly! Då, som idag, var det en solig marsdag.



Så här såg paret ut, fem år yngre. Bilden är knyckt
från Marie, hoppas det inte gör något?



Här sitter jag på golvet helt omedveten om den långa resa som snart
ska ta sin början. I hörnet ser ni min bror Jarvis.



Mamma Vilda tyckte nog att det var skönt att åtminstone en av valparna
lämnade hemmet. Här har hon, dagen till ära, satt på sig sitt allra
finaste halsband.



Här roar vi oss i grushögen. Jag, Molly, i syrenfärgat täcke, min syster
Shiba i lila och min bror Goofy i grönbrokigt.

Marie ville ta en ståbild på mig innan jag åkte, men hur lätt är det att
stå still när man förstår att något så livsavgörande är på gång!



Och så skulle vi samla ihop oss till en sista syskonbild. Verkar mamma
Vilda lite trött, eller?



Vilda: Skärp er nu ungar!





Och här står alla "mostrarna" och tar farväl av Molly. Mumma, Meide,
Mabelle, Mumin och Busan.


Efter fyra timmars resa kom jag så till mitt nya hem på Hästängegatan.
Jag var så duktig på hemresan och sov så gott som hela tiden.



Kaninen fick jag med mig och ni kanske inte tror det, men den hänger
med än!



Så läste jag dagens tidning en liten stund........



.......innan jag somnade i min nya korg, alldeles ensam utan syskonen.

När natten kom, låg jag naturligtvis inte ensam................



Ja tänk vad tiden går! Inte kunde jag då ana att jag, drygt ett år senare,
skulle få annat sällskap i korgen......



......... eller att jag fyra år senare skulle få ännu mer sällskap.....



Men matte, nu räcker det väl?



Tja, man vet ju aldrig......Peggy kanske vill ha egna ungar när hon
vuxit till sig....... Men det lär ju dröja!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på er fem års dag!!! kram på er båda två (eller alla fyra....)

2012-03-11 @ 17:50:23
Postat av: Anonym

Hälsar tant Mona som inte riktigt behärskar bloggar :-)

2012-03-11 @ 17:52:02
Postat av: Hanna

Ett stort grattis från ponksen med familj!!

2012-03-11 @ 22:48:54
Postat av: Hanna

Ett stort grattis från ponksen med familj!!

2012-03-11 @ 22:50:01
Postat av: Helen på Västerby

Grattis till er! Verkar som om ni har haft det trevligt.

2012-03-20 @ 19:24:13
Postat av: Marie & släkten på Märsön

Grattis i efterskott, vilket fint bildcollage över de 5 åren <3 och jistanes de två sista bilderna säger ju allt mor & dotter hur söta som helst. kramar i massor från oss alla på Märsön

2012-03-25 @ 23:29:58
URL: http://whippetnews.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej Lena!
En liten hälsning från en tacksam matte! Nu har jag sett alla underbara bilder!
Hoppas resan gick bra hem och att ni får en härlig Tv kväll, alla fyra.
Kram från Lidköping

2012-12-29 @ 18:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0