Sweetmollies' jazzband firar två år!

 
Tiden går och alla blir vi äldre, så även Mollys valpar. Det är ofattbart att dessa små telningar, som kom till världen en kall februaridag 2011, redan blivit två år. Att matte sedan känner sig som betydligt mer än två år äldre har väl i och för sig en förklaring...............
 
............. Peggy Lee!
 
Grattis Mille och Latte!
 
Grattis Sture!
 
 
Grattis Scooby!
 
Grattis Peggy!
 
 
Hoppas nu alla tvååringarna fått något gott att äta dagen till ära. Tänk så skönt att ni inte
längre behöver slåss om maten.............!
 
 
Så troddde man att alla pojkar flyttat hemifrån...............men så plötsligt:
Peggy: Vem är det som kommer?
 
Sture; Det är bara jag, kan jag få bo hos er ett tag?
 
Så kom det sig att Dexter Gordon och Peggy Lee fick fira sin tvåårsdag tillsammans.
Bror och syster, lika som bär!
 
Nu började inte födelsedagen så roligt precis, ett veterinärbesök med vaccination. Bättre
present kan man väl få!
 
Nåväl, en tur i vinthundshagen var väl inte så tokigt?
Här ger vi oss iväg, Sture ligger först...........undrar hur länge Peggy ska tåla det?
 
Sture fortfarande i täten..........
 
Peggy; Det var då sjutton om jag inte skulle kunna klå honom!
 
Sture; inte en chans att Du drar om!
 
Peggy; Jag ska nog ta dig!
 
Sture; Ha, hon kan aldrig ta mig!
 
Fin pojke!
 
Sture; Nu har hon visst gett upp.........men se på mig, här kommer jag!
 
Peggy; Trodde Du..............jag kommer nog snart i fatt!
 
Men nu matte, ska vi inte ta promenaden nu? Vi är allt lite trötta..........
 
Och nog sov de gott efter några timmar utomhus........
Sture pömsig.
 
Peggy pömsig.
 
Så måste vi bara lägga in en bild på en annan trött hund:
 
Men vem är det? Jo det är ju Jansson, som var här på besök för några helger sedan. Han
hade åkt tåget ända från Linköping för att komma till Vänersborg och sova.
Jansson; jag sover väl inte, jag bara vilar lite!
 
Ja, konstigt nog hann matte bara med att ta sovbilder på dig, när Du var vaken hade man
ju fullt sjå..........
Om ni trogna bloggläsare vill se mer av den helgens aktiviteter rekommenderar
vi Janssons blogg, hans matte är ju en betydligt bättre fotograf!
 
Så hade vi ju Linköpingsbesök igen:
Tjejträff! Hoppas ni snart kommer igen! Tack för alla fina presenter!
 
Molly och Kajsa; Har det inte varit lite väl få bilder på oss idag?
 
Peggy; men ni vilar ju bara, det är väl inget att visa!
 
 
Ja, vänta Du Peggy tills Du får några fler år på nacken, då kanske Du också inser vad lite
hundvila kan glädja en matte.........
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hipp hipp hurra på alla valpars födelsedag! Härliga springbilder men jag förmodar att matte föredrar när det pömsas... Ponksen hoppas verkligen att Peggy och Sture fick någon present också och inte bara ett veterinärbesök på den stora dagen. Många kramar från Hanna & ponksen.

2013-02-23 @ 19:04:05
Postat av: Mona

Grattiskramar från oss i Vara till två-åringarna och alla andra hos Skärstrands. Sicken goding han verkar vara er nya inneboende :-).

2013-02-23 @ 19:16:47
Postat av: Aga

Grattis til alle mine brødre og sys Peggy :-) Sture er en fin pojke og mamma undrar nestan, bara nestan hur det hadde vært å ha to pojkar hjemme... Kremt Kremt.

Kram från Scooby.

2013-02-23 @ 22:43:12
Postat av: Marianne

Stort TACK för en härlig tjejhelg, fantastisk god mat, ny fin säng att sova i och superb service.
Kramar från Catrine och Marianne

2013-03-04 @ 18:57:29
URL: http://www.sweetmollies.blogg.se
Postat av: Anna Carlsson

Åh, vilka sötnosar! Grattis till valparna också :D

2013-03-27 @ 21:37:32
URL: http://amithril.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0