Midsommar, högsommar och snart är det jul!

Ja, tänk vad tiden går när man har roligt! Och roligt har vi nu haft i fem år med
Springeldens Sixth Sense. 23 juli 2008 hämtade vi henne hos Kicki i Torpsbruk.
Det var en varm dag och matte var orolig att hjärtat skulle stanna på den lilla valpen.
 
 
Dagarna efter hemkomsten låg vi mest still på altanen.
Kajsa; Det känns tryggt med den där Molly, hon kanske kan ta lika väl hand om mig som
mamma Flinga gjorde........
 
Nja, lite bus var det ju också.......... annars vore man väl inte en valp!
 
 
Men tänk vad valptiden går fort.......för de flesta........inte alla. Somliga är valpar ända upp i
tvåårsåldern, en del ända upp i sexårsåldern!
 
 
Här är Molly, 2 månader, med sin kanin som hon fick med sig från Marie. Och den hänger
med ännu och kan ibland få den mest mogna sexåring att vilja leka.
Molly; Men se där, min gamle vän!
 
 
..............undrar om någon ser mig? Ska jag våga? De andra kanske tycker att jag är
löjlig........?
 
Äsch, vem bryr sig...jag tar den!
Jag älskar verkligen den här kaninen och tänk vad mycket roligt vi haft ihop!
 
 
 
Nu när matte har semester har vi allt haft det lite tråkigt, hon bara jobbar med hus och hem
och tycker att vi kan vila lite nu när hon är ledig. Men visst, lite kul har vi väl haft.
I midsomras var vi ju i Älvabo och träffade grabbarna. Det är ju alltid roligt och extra
roligt blev det ju när katten kom över köksgolvet..............men om det tänker vi inte
berätta!
Peggy, Pigge och Mandel kollar av varandras dofter.
 
Peggy; Nej, nu drar jag nog ifrån grabbarna.........
 
..........vad gör ni däruppe på balkongen? Ska ni inte komma ner och lattja lite? Jag har hur
roligt som helst.....
 
Latte; Nej, jag ska nog bara sitta här och slöa lite........
 
...och här vilar det gamla "fästfolket"....Molly var ju lite skendräktig också,
men bara till skenet alltså! Tur eftersom matte nu använt virket till valplådan
för att befästa staketet så att Peggy inte kryper under (!) när hon ser en katt virvla förbi
på andra sidan!
 
Så har vi haft lite olika matgäster på besök.
Här är det Hanna och Sture som låter maten smaka.
 
Och här har vi hela Pompecasklanen;
...många skålar blir det.........
 
Halvsystrarna Molly och Shannie verkar mätta och nöjda........eller ska vi gå och se om det finns
något kvar borta hos de andra....?
 
Hela gänget kom från LC-prov i Ljungbyhed, där vi också skulle varit om inte Peggy och Kajsa
löpt i en annan bemärkelse. Löpte gjorde också Shannie så kvällen blev som den blev
med tre pilska flickor.................Det gick vilt till i soffan och ögonfärgen pendlade mellan
rött och grönt;
 
Shannie och Peggy i en lustiger dans......
 
 
Kajsa; Får man vara med, eller?
 
 .......och så fortsatte leken ute.......
.......och även Mumlan ville vara med.....Vad är det vi letar efter egentligen?
 
...och mattarna drack vin......... lite suddigt?
 
Busan; Åh dessa ungdomar.......!
 
Meide; Håller fullständigt med...........jag tror jag sover en stund.
 
Så reste släktingarna vidare hemåt. Här blev det tyst och tomt. Vi saknar er, så kom
snart tillbaka! För övrigt så träffar vi ju några av er i Stjärnhov nästa vecka...
 
Och lite trött blir man när gästerna åkt. Luften går liksom ur en..........
 
 
Molly; Skönt med en huvudkudde.....
 
 
....Det är i alla fall tur att vi har varandra.......
Molly; Tänk så ensamt det hade varit utan dig, Proppen!
Kajsa; Ja, det var väl tur att jag kom till dig den där varma julidagen för fem år sedan...?!
 
Peggy; Åh, vad tramsiga de där två blev nu då! Pussa mig hit och pussa mig dit.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peggy

När ingen annan lyckas kommentera bloggen gör jag det själv. Någon måste ju gilla oss.....

2013-07-26 @ 21:35:07
Postat av: Kajsa

Jag gillar särskilt bilderna på mig som liten!

2013-07-26 @ 21:37:46
Postat av: Molly

Lite pinsamt det där med kaninen......









2013-07-26 @ 21:41:49
Postat av: Hanna

Klart vi gillar er! Och inte ska Molly skämmas över in kanin; jag vet en Byron som fortfarande leker hängivet med sin smutsrosa gris som han fick när han var en liten pojk. Som vanligt verkar det gå livat till hemma hos er men lite energi kanske det finns kvar till måndagens prov. Tror att ponksen har inspirerats av Sweetmollie's kattjakter för här har det också jagats! Många kramar, ses snart!/Hanna & ponksen.

2013-07-26 @ 21:56:53
Postat av: Marianne

Här kommer "ett gilla" från ytterligare en beundrare. Ni är som vanligt jättefina, ser fram emot att träffa er och matte på onsdag. Kanske Peder har något gott i frysen, även till matte(fast från olika påsar) / kram Marianne

2013-07-28 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0